Pillertrillaren

Höjde förövrigt dosen av Topimax idag.
Har nämnligen tagit 1 tablet på 25mg i 7 dagar nu.
Så nu är det 2 tabletter a´ 25 mg som gäller, alltså totalt 50 mg.

Biverkningar hittills:

Mycket vanliga (Förekommer hos fler än en av tio användare)
Trötthet, yrsel, sömnighet, nervositet.
Minnessvårigheter, aptitlöshet, psykisk förvirring, långsam tankeverksamhet. Koordinationssvårigheter, dubbelseende, myrkrypningar, synrubbning, talsvårigheter.

Vanliga (Förekommer hos fler än en av hundra användare)
Huvudvärk, illamående, impotens, skelettsmärta, allergisk reaktion. Viktminskning. Blodbrist, näsblod, hudblödningar (purpura). Likgiltighet, kraftlöshet, depression, upprymdhet, känslomässig obalans, nedsatt koncentrationsförmåga, oro, ångest, tankeförvirring, minskad sexuell lust. Förlust av talförmågan, darrningar i kroppen, gångrubbning, ofrivilliga ögonrörelser, smakförändringar. Förstoppning. Urininkontinens. Menstruationsrubbningar.

Mindre vanliga (Förekommer hos färre än en av hundra användare)
Nedsatt mängd vita blodkroppar. Aggressivitet, hallucinationer, personlighetsförändringar, psykotiska tillstånd, självmordstankar, självmordsförsök. Långsamma rörelser, tanke och viljehämning. Andnöd. Diarré, kräkningar, magsmärtor, muntorrhet. Inflammation i hårsäckar, klåda. Njursten.


Spännande va?

Värst är nog att jag som i vanliga fall är snabbtänkt, aktiv, smidig m.m. nu är raka motsatsen.
Och mitt minne är lika med 0.
Skitjobbigt.
Jag glömmer saker snabbt och kommer inte alls på det igen, så har jag ALDRIG varit, ALDRIG!
Och det ger mej extrem panik!

Dessutom..

Jag har märkt att mina ögon är torrare, svider och värker..
Tror vi hittade en orsak idag.

Kollade igenom bilder från Min och Minnas sovmysstund.

Läskigt va? Mitt öga stängs inte helt längre, har alltid gjort innan. Ush & Fy!


Nä nu ska jag försöka sova, feberlilltjejen sover faktiskt fortfarande, hoppas hon gör det hela natten nu..
För en gångs skull..

Gonatt..


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Wifie

Men fy, verkar ju vara mer dåligt än bra med dom där tabletterna? :O

2009-09-16 @ 07:15:30 URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: annas Perssonliga

Vilka läskiga biverkningar inte kul om du inte känner igen dej själv och ögat märkligt...



Vi har det ok men en förkylning på gång. Lilla har vaknat konstant inatt tror inte jag sov före 2 och sen vaknar hon vid 06.30. Jag kan säga att jag också har lite grus i ögonen idag.



Ha en härlig onsdag (trots biverkningar)



Kram Anna

2009-09-16 @ 08:51:23 URL: http://annasperssonliga.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Hej vännen. Det är inga problem här, jag hade Mykidoo-party igår kväll och Stella var med. Sen blev det handling och när jag kom hem så lagade jag mat och sen åt vi. Fastnade i soffan en stund och såg nen film och sen vart klockan mycket.



Ska försöka få tummen ur idag :P



Ang dina biverkningar så låter det fasiken inge kul alls. Hjälper dom mot det dom ska då?

Kram

2009-09-16 @ 10:40:27 URL: http://soyasblogg.se
RSS 2.0