Lider av S.O.M.S


Jag kan tala om för er alla att jag lider utav S.O.M.S.
[Stressed Out Mom Syndrom]
Kan väl säga att jag kanske inte är den första som har det,
men det är jag som namnger denna "sjukdom" eller "åkomma".
Det är rent ut sagt ett beteende..

Du stressar dag ut och dag in med att laga mat, tvätta bort kräks, torka bajs & kiss, tömma bajshink, byte kläder, på bebis/barn & ibland även dej själv, mata, tvätta, bada, leka med, natta, väcka, underhålla, hålla reda på, handla hem saker, plocka iordning, försöka få tid till ett toalett besök själv då och då, hinna äta någonting själv, och försöka få dina blogginlägg eller facebookkommentarer att "make-sence" då de lätt blir virrigt med ett barn som antingen gråter eller kräver mer uppmärksamhet och lek..

Sen när väl sambon/partnern kommer hem, ja då har man tur om man kan varva ner.
För visst är man helt jävla slut, men inte faan kan man komma till ro endå med alla tankar om vad man kanske borde ta sej tid att fixa nu när ungen kanske sover eller man har båda händerna fria?!

Ständingt denna stress trots att man kanske skulle ha lite lungt och ro.

Finns det någon medicin för sånna som oss?
Eller någon behandling?


SPA kanske skulle fungera, men har inte råd, och hemma SPA skulle jag aldrig ha ro med.


Tillägg:

Tror ni sambon godtar detta som ursäkt för att jag drar nån helg?
- Jag lider av S.O.M.S det bästa för mej vore total lugn och ro med lyx.


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Martina

kanske helt enkelt skulle dra ihop en mamma kryssning..

dock har ja nog ingen lucka förns efter årsskiftet..haha



fullrulle minst sagt.

2009-09-22 @ 16:43:13 URL: http://martiniz.blogg.se/
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Ohh jag skulle verkligen oxå behöva komma bort... funderar på om man skulle ta en helg och faktiskt åka på spa.... du kanske vill hänga med?

kramis

2009-09-22 @ 16:59:43 URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Mika

vi kan åka du och jag.. jag behöver åka bort! stress dygnet runt. <3

2009-09-22 @ 19:33:53
Postat av: Märta

Just nu är livet stressigt men nästa vecka kanske?

Kram!

2009-09-22 @ 21:04:33 URL: http://sunkliv.wordpress.com
Postat av: Soya ★

Ja jag har en allvarlig släng av S O M S :(

2009-09-22 @ 21:20:56 URL: http://soyasblogg.se
RSS 2.0