Johannas Laxpasta


Till 2-4 port (beroende på era portions storlekar)

Du behöver:
2 laxfiler
Steksmör
1 stor cream fresh
kryddor (salt, vitpeppar, svartpeppar & franska örter)
1 purjolök

Såhär gör du:
Stek 2 laxfiler i steksmör
"Smula/dela" på laxen i passande bitar med stekspaden
Ha i 5 dl cream fresh och rör om
Krydda med lite salt, vitpeppar, svartpeppar & franska örter
Skär purjolöken i små bitar och tillsätt i stekpannan - rör om

[ Tillsätter lite purjolök för att de ger fräsh smak me lite stärka :) och skön färg! ]


Smaklig måltid!

Lämna gärna en kommentar om vad ni tyckte om ni prövar denna laxpasta..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Soya ★

Låter supergott!

2009-09-21 @ 21:38:24 URL: http://soyasblogg.se
Postat av: karolin

Med tanke på foglossningen sitter jag mest i soffan och pluggar/glor på tv/ glor på datorn:P

Ibland när det ringer glömmer jag bort att jag har ont och studsar upp för glatta livet men det straffas jag för ganska snart haha

Kram

2009-09-21 @ 21:41:55 URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: Madelen

Jag kladdade ihop pastan med laxen:-)

Nu har karl kommit hem å ätit oxå. Å han tyckte oxå d var jättegott, å mättande.:-)

2009-09-21 @ 22:06:47
Postat av: Förvirrade Morsan

låter gott... kanske skulle testa :D

2009-09-22 @ 09:44:33 URL: http://forvirrademorsan.blogg.se/
RSS 2.0