Inge bra alls..

Okej.. Igår hade jag så mycket jag ville skriva..
Bra, roliga saker..
Men så började allt kaos..
Först gick allt fel när vi skulle handla, vissa varor som behövdes till middagen fanns inte.
I någon utav de 3 affärerna vi letade i.
Så..
Jag tänkte försöka göra eget, mandelmjöl & fiberhusk.
Missade träningen med Jessica pga detta - fick mej att deppa ihop.
Kom hem, gjorde mandelmjölet - gick på 2 sek.
Minna smågnällde och var lite varm, tog tempen, 37.5 (hennes normala är 36.2-36.6).
Fiberhusket däremot tog 1 timma att få ihop 2 msk, då jag inte har någon mortel utan bara en hushållsmixer (dock en lyxvariant, så trodde den skulle klara av detta, men icke.)
Sen började Minna gnälla värre än vanligt, hur mycket vi försökte leka, mya, skoja, gå omkring, byta leksaker o.s.v. funkade I N G E N T I N G.
Kände på henne.. Kokhet!
Och jag menar, det var obehagligt varmt att ta i henne.
Tog tempen igen..

39.1!
Alvedon på en gång och gjorde välling.
La henne i sängen och gav henne den, så fort hon ätit klart somnade hon.
Poff..
Lillsnuttan.. :(

Men det var inte över då..

Klockan var 20 nu och jag kunde börja med middagen, Lchf-mandelmjölspannkisar.
Var klar vid 21, sen, sen middag..
Åt med avbrott då Minna vaknade med jämna mellanrum.
Vid 23 vaknade hon och var klarvaken!
Vi trodde det var en såndär - Minna vakenperiod på 2-4 timmar.
Nope!
Jonas hann sova 00-01:40, då höll min medicinbiverkningskaos + sömnbrist på ta kål på mej.
Jag höll på att svimma, var yr, trött och smått väck.
01:40-04:30 höll Minna oss båda vakna, hon sov I N G E N T I N G!
04:30 gick Jonas och la sej på soffan för att ha sovit något inför jobbet.
04:30 - 09:00 höll Minna mej vaken innan hon somnade.
Alltså var sov Minna 3 timmar "nattsömn", var vaken 10 timmar, för at nu ha sovit 9 - nu..
Jag måste dock väcka henne 13 för att få i henne mat.
Hoppas febern har gått över.

Idag ska jag garanterat sova middag med henne..

Nu låter det som hon vaknat själv.. ja, då sov hon 3½ timma?
Pust..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: nicole

Sv: UNDERBART! Tack!!! Det som behövs är allt en bebis-ett yngre barn kan tänkas behöva. Verkligen supertack!!

2009-09-14 @ 13:40:32 URL: http://www.vardmomorsan.se
Postat av: nicole

Just ja, ang bilderna så är det OK att låna sålänge du länkar till organisationens hemsida. =)

2009-09-14 @ 13:41:29 URL: http://www.vardmomorsan.se
Postat av: Anonym

fy, låter som en katastrof natt. :/ hoppas lillskruttan mår bättre nu! och att du får sova lite!

2009-09-14 @ 15:10:51
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Ush för sånna nätter. Jag hade ju gått under... Ni är så fruktansvärt starka som orkar med så mkt.

kramis

2009-09-14 @ 16:36:10 URL: http://agnieszka.blogg.se/
RSS 2.0