Förvirrad?!

Fick precis ett samtal av min psykolog.
Hon har med läkaren bestämt att jag måste ta ny medicin.
Tyckte hon sa Prop/i/y/e/max eller Top/i/y/e/max.
Det enda som finns på fass som låter som något av dessa är Topimax, men de kan tamejtusan inte stämma.
Epilepsimedicin?!
Står visserligen: "Behandling av patienter med epilepsi, vars anfall startar i en begränsad del av hjärnan (partiella anfall) och/eller generaliserade tonisk-kloniska anfall (grand mal).
Topimax kan ges som enda läkemedel (monoterapi) eller som tillägg till annan läkemedelsbehandling mot epilepsi.

Topimax används även hos vuxna som förebyggande behandling av migrän, när annan medicinering inte visat sig lämplig."

Men nää, hoppas verkligen hon sa fel, trots upprepning.

 

Hur ska jag nu slappna av?

Skulle kolla med apoteket imorn om de hunnit skicka det med e-recept.

Ush!



Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Katja

Många epilepsimediciner används vid behandling av bipolaritet. Jag kan tänka mig att det är det de har tänkt sig..

Hoppas att den får dig att må bättre!:)

Kram!

2009-09-01 @ 14:23:47 URL: http://katitzy.blogg.se/
Postat av: Emma

du, tänk bara på en sak. sen när ni börjar med bebisverkstan har jag för mig att den medicinen inte är särskilt bra att ta, speciellt inte de första 12veckorna eller vad det är. hoppas det går bra iallafall

2009-09-01 @ 15:11:22 URL: http://tjohalia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hon sa inte Valdoxan, Fluoxetin eller Fluvoxamin då? Låter ju konstigt om du skulle få epilepsimedicin insatt bara så där? Du får slå en signal till dem & fråga vad dom menade!

2009-09-01 @ 16:01:43 URL: http://thegirlwiththestars.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker att du ska ringa upp dom så snart du kan, du som patient måste väl få veta vad du ska stoppa i dig och framförallt varför.



Har du migrän, då?



(Och om jag får spåna lite långsökt så.. är det ju propiomazin i Propavan).

2009-09-01 @ 16:10:54
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Jag har ätit medicin som vart för epilepsi men för behandling av min bipolaritet. Så det är nog därför du får den.



Svar: Ja det är en centraldamsugare, låter inte så supertyst men absolut mycket mindre än "vanliga". Chloe gillar saker som låter som damsugare, bilmotorn, elvispen, hårfönen m,m. Såna dära monotona ljud, blir tyst och helt lugn då.

2009-09-01 @ 19:02:59 URL: http://carpeannah.blogg.se/
RSS 2.0