Familjen Cardigan & Haröron

Idag tog vi oss tid att beställa höstkläder till familjen Korb.
Nu ur HM´s Höst & Vinter katalog.

Mamma Korb ska få en cardigan, en topp och sen nya träningskläder.
Pappa Korb ska få en skitsnygg cardigan, ny munkjacka och långkalsonger.
Sessan Korb ska få fodrade manchesterbyxor, manchesterbyxor, raggsockor & cardigan.
Är vi inte familjen Korb längre, utan familjen Cardigan?


När vi kollar i kataloger skriver vi alltid M (som i Minna på kläder till Minna), JM (för Jonas), JS (för mej) på kläder eller saker vi vill ha.
Sen gör vi haröron på sidan.
Alltså viker in hörnet, så man lättare hittar tillbaka sen när man vill gå igenom och bestämma vad man ska köpa.
Vi har nämligen inte råd med allt vi vill ha.

Gör ni också haröron?
Eller ni kanske kallar det något annat?
Isånafall, vad?


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Sanna - saos.blogg.se

Jag får aldrig hem kataloger numera utan beställer direkt på nätet, men sådär gjorde vi när vi var små och bodde hemma! Lite nostalgikänslor över det hela på något sätt :) Minns inför jularna när hela familjen gick igenom varenda katalog och satt och skrev initialer för att önska julklappar osv! :)

2009-09-16 @ 23:50:00 URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Jag ringar bara in det jag vill ha med penna..

2009-09-16 @ 23:50:30 URL: http://soyasblogg.se
Postat av: emelie o elliott

jag gör jämt haröron..annars får jag panik när jag inte hittar de jag ville läsa/ville ha!

2009-09-17 @ 07:55:35 URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hihi, den cardiganen har jag med spanat in.. :)

2009-09-17 @ 09:48:12 URL: http://enburkrussin.se
Postat av: mamma & mormor

Amanda ringar in och jag viker :-)

2009-09-17 @ 16:29:39
RSS 2.0