Va sjutton?!

Lägsta föräldrapenning, 2880kr?

Har hört att minimum ligger mellan 3500 - 4000kr.

Hur kan de tycka att jag ska klara mej på 2880kr?
Jag har varit sjukskriven 1½ år.
Innan det pluggade jag heltid & jobbade extra/deltid i drygt 1 år.
Innan det var jag sjukskriven ca ½ år.
Innan det pluggade jag ca 1½ år.
Innan det sökte jag jobb och jobbade extra i ca 1 år.
Innan det var jag sjukskriven ca 1 år.
Innan det jobbade jag ca 1 år.
Innan det pluggade jag ca 2 år.
Och innan det gick jag högstadiet..



Emma  -  om Va sjutton?!:
hur har du sökt? från vilka datum? för om du tagit från 1juni till 1juli så räknas det från 1juni till 20juni.
alltså missar du 10dagar FÖRSTA månaden, för deras brytningar är 20:e till 20:e
så nästa månad kommer du att få från 20ejuni till 20juli och kommer då få ca 4300kr kanske. det är vad jag har fått. jag fick 3000kr den här månaden eftersom att jag tog ut från 20maj till 10juni. men nu tar jag ju inte ut me

Underbara Emma!
Tack för att du upplyste mej om något jag borde tänkt på.
Självklart! :D
Du har så rätt!
Tack gumman, hoppas du får tid att ses en stund idag mellan allt fixade inför Willes födelsedag imorgon.
Kramar

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Emma

hur har du sökt? från vilka datum? för om du tagit från 1juni till 1juli så räknas det från 1juni till 20juni.

alltså missar du 10dagar FÖRSTA månaden, för deras brytningar är 20:e till 20:e

så nästa månad kommer du att få från 20ejuni till 20juli och kommer då få ca 4300kr kanske. det är vad jag har fått. jag fick 3000kr den här månaden eftersom att jag tog ut från 20maj till 10juni. men nu tar jag ju inte ut mer

2009-06-26 @ 10:53:24 URL: http://tjohalia.blogspot.com
RSS 2.0