God morgon!

Ja, vaken sen 9, skulle varit 8, men sov oroligt pga att Minna bökade och hennes andning då hon är förkyld var jobbig & pga att jag var orolig för idag.
Jonas pussade mej godmorgon som alltid, sen åkte han till jobbet.
Jag sitter här och väntar på att Minna ska vakna.
Hon somnade ändå 21 igår.
Väcker henne 10 om hon inte vaknat.

Är det okej utav en 6 månaders att sova 13 timmar nattsömn?


Och är det inte för lite för en 6 månaders att äta såhär:

09:20 - 130ml välling
12:30 - ca 100g pure
16:20 - 130ml välling
19:40 - 1 port gröt + 12ml katrinplommonpure
03:50 - 130ml välling

Eller är det lagom?

Ska jag ringa min BVC sköterska?

Jaja, nu ska jag klä på mej & väcka Minna.
Idag kommer Vera, med sin Bea.
Promenera och mysa i solen, ja, ja, ja! :D

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Madelen

Du behöver inte oroa dej om sömn eller mat. Alla barn är olika. Vill hon sova länge så låt henne göra det och passa på att sova ut du med. Å hon äter så mkt hon behöver, du kan ju inte direkt tvinga i henne mer. Huvudsaken är att hon är nöjd och glad.

2009-06-01 @ 10:29:54 URL: http://vinterbebis.wordpress.com
Postat av: mamma & mormor

Gumman, hon äter när hon är hungrig, sover när hon är trött. Har du inte märkt att de gör som de vill :-) Håll int epå att oroa dej i onödan, njut bara! Rätt var det är så är hon stor och när du frågar var hon ska, säger hon bara ut :-)



Puss!

2009-06-01 @ 13:42:29
Postat av: ☆Soya☆

Stella sov 12 timmar per natt sedan länge tillbaka. Helt ok! Lyssna till hur Minna vill ha det :)



Tack att du såg missen med datumet i tävlingen!

<3



Kram

2009-06-01 @ 15:59:58 URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Anonym

gullig hader;P

2009-06-01 @ 19:02:50 URL: http://beliefandhope.blogg.se/
Postat av: Babyportalen.se

Håller med Madelen har hört ungefär samma, att så länge det inte är påtvingat så är det helt ok :)



//Hanna

2009-06-01 @ 19:59:16 URL: http://www.babyportalen.se/blogg/
Postat av: TuffLoysan

Du märker om hon äter för lite under dagen. Så länge hon är nöjd och går upp i vikt så är det ingen fara.



Och ang sömnen.. ibland kan dom ha perioder då dom sover mer och ibland mindre. Dom sköter nog sånt när rätt bra själv tror jag.

2009-06-01 @ 21:13:07 URL: http://tuffloysan.blogg.se/
RSS 2.0