Mammagalan - Hemma

Hemma, äntligen!

Kom till galan på lördagen, lite sent då tåget hasade sej fram, jädra intercitytåg.
Missade några föreläsningar, men det ordnade sej.
In på rummet, packade upp, sköljde av mej.
Och sen bar det av ner till sjön med mammor!
Så många mammor & bloggerskor på samma ställe. :)

En mamma hade sin bebis med, oh så sugen jag vart på att åka hem då, på en gång.
Gick på föreläsningar, tävlade, köpte lite saker som fanns till försäljning, pratade med mammor, åt pajlunch, frukttallrik & smoothies, trekamp - eller sa vi trekant(?) & mycket mer.

Bäst med galan (måste jag endå säga) var att träffa Sara & Anette.
Näst bäst, att träffa andra trevliga & goa mammor.
Sen, föreläsningarna & goodiebags.

Efter en heldag i rasktakt var det upp på rummet och dricka sej lite.. :p
Duschade, klädde oss, sminkade oss, fixade hår & kacklade som två hönor, bla bla bla..
Sen dags för galaawards - Cpmamman vann gripande blogg, jag kunde aldrig bestämma mej, ville att både hon och mammamelissa skulle vinna, men.. Alla mammorna där var vinnare!
Vi har juh underbara barn, väntar underbara barn, väntat underbara barn (även då det kanske aldrig gick som det borde. :( .. )
Efter awards var det mingel, och sedan galamiddag.
När jag skulle in blev jag stoppad i dörren(!)..
Nån sönderbränd blond tjej ville sitta brevid (antar) hennes kille.
Så de bytte plats på mej, lite smådåligt, då andra bad om byten men inte fick.
Men men, hamnade bland supergoa tjejjer!

Förrätten var nån avokadoröra som var sådär, skaldjur som jag inte äter, bröd & någon dressing som var rätt god mej typ 1 tsk i mängd.ä
Varmrätten var en liten bit potatis..röra(?), 3st små fläskfilebitar, sparris meed någon dragonsky.
Efterrätten var något som vi vid vårat bord kallade sockerkaka, men det var vitchokladkaka, och någon hallonsorbet.
Fick inte ner kakan, kändes som smör med mycket socker i, hu, men sorbeten var toppen.

Sen var det ståupp med nån grabb, var rätt rolig, drev lite om hur vi kvinnor kan vara.
Sen lottqades massa SVAN saker ut, de sa att några skulle ha lottlappar under sina stolar.
Jag känner med handen och.. VAD ÄR DET DÄR?!
Har någon kletat tuggummi under min stol, tänker jag..
  • Drar i något och får upp ett snöre?
  • Drar mer, får upp en lapp på en babysitter?
  • Drar en gång till, lapp nummer 9?
Jaha, nämen, jag vann en SVAN bouncer värd mycket pengar! :D

Efter middagen tänkte jag gå och sova, men istället gjorde Vera mej pigg, så vi gick ner igen.
Halv 5 somnade vi, och klockan 8:40 ringer Anette och väcker oss för att hon har tråkigt.
Mådde först helt okej, men sen smög sej illamåendet på.
Försökte dricka och få bort det, men tillslut kom det upp.
Jobbigt, men får skylla mej själv.
Sen ner, dags för Americans brunch, tog mej 30 minuter att få i mej 3 baconskivor.
Efter ett tag fick jag i mej, äggvitan på ett kokt ägg, mer bacon & 1 prinskorv.
Sen var det utlottning av saker, efter det stressa upp på rummet, hämta saker, checka ut och ta taxin till station.
För vad?
Ja tåget gick inte förns 14, och vi var framme 11:40.
Men men..
Fika med grrlsen, sen bakis"dog" jag på tåget hem.

5 timmar senare äntligen hemma..
Skyndar mej till andra änden av perrongen då Jonas stog där med min älskade Minna.
Oh en sån lycka, och skönt att släppa saknaden och få fylla mitt Minnasug.
Sög djupt in hennes doft i näsan, kramades och njöt av hennes leende..
Lycka!

Sedan for vi hem.
Jag packade upp allt i goodiebagen och visade Jonas som endå var rätt impad.
Nu är jag fortfarande yr och seg, mår liiite illa, men fortfarande mitt fel.
Ska ta en skön & behövande dusch, sedan gå och mysa ner mej brevid min fina dotter och känna mej hemma.

Bilder tog jag tyvärr få, men de jag tog kommer nog upp imorn! :)

Kul att träffas om vi nu gjorde det, gjorde vi det inte?
Nä, men det var synd, kanske någon annan gång.

Sköt om er!

Gonatt

ps. Nu kanske ni flesta som tydligen trodde att bloggen heter FamiljenKorb pga att jag då skulle heta de i efternamn?
Men nej, ingen Johanna Korb här inte.
Korb står för korv, Jonas började tidigt i våran förhållande kalla mej för Lillkorben, som i lillkorven.
Sen när jag väntade Minna blev hon pyttelillkorben.
Jonas är bara korben.
Ja, nu vet ni från galan & ni andra det. :p

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: anne

hahaha fan va gött...

kul o träffa dig.. pratglad :) få se om det blir mer galor.. då vet man ungefär hur man ska ta det.. jag ska inte åka dit om jag inte e supermätt!! haha.

2009-07-06 @ 00:08:21 URL: http://lyckligmamma85.blogspot.com
Postat av: Agnieszka

Heej! Nejdå du pratade inte ihjäl mig=) Hoppas du kom hem bra och mår lite bättre idag... själv är jag trött som satan!

kramis

2009-07-06 @ 06:37:44 URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: elin

tjena johanna korb! (hahahaha!)



ja, VAD var det där för 3 rätters middag? jag var hungrigare efter maten än innan. kändes lite som en aptitretare :P

och illa, det mådde jag också igår. fy fan! jag låg helt medvetslös i soffan halva dagen. vi mammor är inte vana vid sådant ståhej antar jag :P :D

2009-07-06 @ 08:29:54 URL: http://elinelversson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Härligt med gala. Ni verkar ha haft så roligt allihopa! ^^

Och med fina vinster därifrån blir man väl inte mindre glad. :o)



Väntar med spänning på bilder.

Kram

2009-07-06 @ 08:43:41 URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Soya ★

Massa kramar på dig vännen, du är guld värd!

Jag och Stella ska komma och hälsa på i storstan i höst. Kram

2009-07-06 @ 10:11:48 URL: http://soya.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hallojs!!! vad kul att få träffa dig på riktigt nu när man följt din blogg ett tag. Låter som du hade en lika underbar dag som många andra av oss. Hoppas vi ses på nästa gala igen :-)

kram Pjatt

2009-07-06 @ 10:32:10 URL: http://pjatt.blogg.se/
Postat av: Carolina

Ja, det var jätteskoj att träffa dig också, och du var också jättefin - synd bara att fotot jag tog på dig och Pernilla blev suddigt! kram

2009-07-06 @ 10:59:35 URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Ge Mig Livet Tillbaka

Hej!



Jo, jag var måttligt arg och irrieterad vill jag lova. Det blixtrade om mig. Nu är jag hemma och Ludde har pratat oavbrutet sen jag rullade in igenom dörren. Men det är mysigt :D



Det var SUPERKUL att träffa dig också. Din underbara energi smittar absolut av sig!

2009-07-06 @ 15:50:42 URL: http://gemiglivettillbaka.se
Postat av: Tilda kusin

Vilken tur att du bytte plats med den där tjejen då! Roligt att höra att du hade det bra :)

2009-07-08 @ 22:55:37
RSS 2.0