Överraskningsdagen i Text

Dagen började med att Minna villa vakna tidigt, så vi fick inte mycket sömn.
Min mamma kom vid 9:10 och höll koll på Minna medans vi gjorde oss iordning.
Vi pussade våran lilla älskling hejdå, och gick mot tåget.
Jag fick inte veta någonting om dagen, vad som väntade o.s.v.

Tog tåget in mot stan och när vi kom fram till hötorget bar det vidare av ner mot Stureplan.
Jag vet fortfarande inte vad som är planen, så jag följer snällt med Jonas.

Plötsligt ser jag en kö, ringla sej fram.
Och, vi ställer oss i kön?
Kollar omkring mej, hmm, en biograf?
Tittar på Jonas som storler.
- Vi ska in och kolla på förhandsvisningen av Harry Potter.
Jag blir självklart överlycklig, då jag velat se filmen sedan jag läste boken.
Så, in på bion går vi, på våra platser låg det Goodiebags [Se bilderna här: 1]
Redan nu är jag nöjd med dagen, behöver inget mer, men..

Efter filmen går vi vidare, Jonas ger mej två alternativ:
Picnic eller Restaurang?
Typiskt nog var vädret mulet och blåsigt just då, så jag vågade inte chansa.
Valde restaurang.
Så vi gick till Hardrock Cafe och åt sen lunch. [Se bilderna här: 2]

Efter Hardrock Cafe säger Jonas att vi ska gå vidare.
Jag som trodde vi var klara?

Vi går mot centralen, går på en buss och åker mot Djurgården(?).
Går av efter bron och går mot cafeet vid vattnet.
Jonas ler nöjt och säger, förstår du nu vad vi ska göra?
Jag vågar inte hoppas på det som jag vill att ska ske, så säger nej.
Men hör & häpna!
Jonas hyr en trampbåt och vi trampar iväg. [Se bilderna här: 3]
Såå romantiskt!
Nu vad vädret på vår sida, såklart!
Annars var Jonas plan att vi skulle köpa  picnic och trampa iväg med båten och ha en heldag så.

Efter att trampat omkring och pratat framtid och vardags så lämnade vi båten.
Jag trodde vi skulle hem, men Jonas hade en sak till planerat. :)
Som jag resterande dag gjort, fortsatte jag..
Följde efter Jonas, helt ovetande om vad som väntade.
Plötsligt går vi igenom en entre som är ett vattenfall - Aquaria! [Se bilderna här: 4]
Jag fotade som en tok, och njöt minst lika mycket som barnen där.

När de stängde frågade Jonas om vi skulle ta buss eller båt?
Men han väntade inte på mitt svar, utan läste mina tankar (?) och styrde kosan mot båten.
Så vi myste på båten mot Slussen.
Sen tog vi tunnelbanan hem, möttes utav mamma med en superglad Minna.
Aww, sån lycka!

Hela dagen har varit som en dröm.
Jonas hade verkligen planerat en dag, med allt jag kan önska.
Helt underbart!

Sen är det självklart mysigt att komma hem till en glad tjej som saknat mamma & pappa.

Nu filmmyser vi i soffan & äter fruktsalladen Jonas gjort åt oss.

Godnatt

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Lina

*AVIS*

Vilken underbar dag ni måste ha haft!!!!

Yes tåget tar ca 40 min från sthlm city så möter jag upp dig i uppsala.

Inväntan av den 25:e är givet! Du vet jag är en fattiglapp ganska ofta =/

KRAM

2009-07-12 @ 23:05:41 URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Emma

åh vilken sweetie till man du har ;) david sa: jag är inte sådär romantisk.

jag sa: det är inte jag heller -raaap- rör mig inte jag mår illa :b



haha men vi älskar varann ändå

2009-07-12 @ 23:32:52 URL: http://tjohalia.blogspot.com
Postat av: Anna

vilken underbar dag! jonas verkar verkligen vara en underbar kille. han har ingen kompis som är lika bra? haha :p

2009-07-13 @ 07:46:22 URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, gud vad härligt det lät. Vilken påhittig pojk du skaffat dej! :) Vad fint.. :D

2009-07-13 @ 19:27:19 URL: http://mylifeandi.blogg.se/
Postat av: elin

VILKEN KARL DU HAR HITTAT!!

helt fantastiskt! en sån vill jag också ha!

2009-07-13 @ 21:52:28 URL: http://elinelversson.blogg.se/
Postat av: Soya

Åhhh vilket mys. Jonas, du är ju supergo!

2009-07-13 @ 23:30:42 URL: http://soya.blogg.se/
RSS 2.0