Nya tag

Hoppas idag blir en bra dag.
Jonas hade råkat glömma lite saker jag talat om innan jag åkte, så några av Minnas rutiner var kaos när jag kom hem.
Så igår var jag sjukt stressad & irriterad då Minna var supergnällig & bråkig, men samtidigt så överlycklig att vara hemma hos min pärla. <3

Idag verkar det hittills gå bättre.
Jag kör hårt med att ta in henne i rutin igen.
Hon vaknade visserligen inatt, men hon fick ligga och jollra, vi sov vidrare.
Vaknar juh om hon skulle bli missnöjd.
Sen vaknade damen innan 9, fick välling - 200ml.
Var dock lite kräkig nu på morgonen.
10:42 gick jag in och myste med henne så hon somnade, vaknar hon inte själv väcker jag henne 12:16.
1½ timma är rätt lagom för henne nu, sen ska vi nog leka lite innan det blir dags för pure.
Och då hon har lite problem med maten just nu kör vi på som läkarn och bvc sagt.
Inte trycka in skeden, men endå mata även om hon inte vill.
Känns superjobbigt, men annars äter hon inte alls.
Så hoppas idag blir en okej dag med maten, för igår var det kämpigt.
Efter maten ska vi nog ta det lite lungt, så Minna får smälta sin mat.
Kanske kollar på film tillsammans?
Antingen hennes Baby Einstein film, eller min chickflick Sleepless in Seatlle som jag såg för många år sen, och velat se igen sen dess.
Sen leka mer, och träna på att sitta, och vända sej m.m.
Går bra för henne, och hon gör många framsteg, snabbt.

Jag är så stolt mamma. :)


Skriver mer senare, ska försöka få i mej lunch nu när sötnosen sover.

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Milla

Tack :) Ja, det var jättetrevligt :) Hoppas allt är bra. Kram

2009-07-07 @ 12:21:44 URL: http://sagabus.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Det har inte och göra med att det är tänder på g då?

Alltså att hon strular med maten? Det är ju rätt vanligt. Min väns son åt typ inget på 2veckor, och det lilla han fick i sig kom upp igen. Sen kom det tänder och han började äta som vanligt igen.

Så kanske är det? Har för mej att jag läste att minna är på g med sina?

2009-07-07 @ 15:44:33 URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Hon kan inte sova på mage, alltså hon verkar inte riktigt förstå hur man vrider på huvudet i det läget haha. Men bara hon kommer på det så får hon självklart ligga så :)



Men hon tar vällingen iallafall? Får väl ge extra mycket av det. Det vet jag än annan vän som fick göra till sin bebis, bara välling ett tag tills det vart bättre och tänderna sprack igenom. BVC sa till henne att det var helt okej.

2009-07-07 @ 19:07:03 URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

aaha okej :/.

Då är det nog bara försöka tvinga i henne och hoppas på att det stannar kvar i magen det mesta. Håller tummar att det blir bättre snart och inte krånglar mera!



kram!

2009-07-07 @ 21:34:38 URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Wifie

Jobbigt när det strular med rutinerna! Hoppas det reder sig snart. Jag gruvar mig för att börja med mat. Eftersom han visar NOLL intresse.. Men men, det löser sig nog!

2009-07-07 @ 22:23:46 URL: http://thewife.blogg.se/
RSS 2.0