Måndagen

Började med att Minna var lite bök, så jag blev stressad och hade småångest.
Kom lite sent till Hornstull där jag mötte Eva, min handledare som jag hade när jag pluggade till fotolärling.
Alltså inte min "mäster" utan min "kontaktperson".
Hon bjöd på lunch och vi snackade massor om förr och nu & framtiden.
Så supertrevligt, längtar tills nästa fika vi ska ta.

När Eva var tvungen att gå tillbaka till sitt jobb, åkte Minna och jag till centralen.
Där var det fullt ös.
Minna var kaos stundvis & en ängel emellanåt.
Köpte sidenband till Minnas namngivelseklänning.
Köpte även sidenband & tråd till klänningen & filten som jag ska göra till Minna.
Sedan köpte jag något jag inte minns vad det heter, öppnades och sattes i användning på en gång.
Så hann inte se vad det hette.
Det är 24st färgade "hängen", som man kan länka ihop och fästa lite här och där på barnvagnen, och sätta fast leksaker på.
Superbra, så kan Minna inte kasta leksakerna "överbord". :D

Gick omkring och kollade lite här och där då jag kom på att jag har filmer att hämta.
Resan till Melonia (på dvd, har redan videon) & Before Sunset & Before Sunrise.
Sedan kom Jonas, vi gick och prövade Max GI-mål på Max, och sen rörde vi oss hemmåt.
En heldag med andra ord.

Denna vecka kommer bli en, "helvecka". :p

Imorn ska jag till sömmerskan och testa klänningen på Minna, och se om man kan sy in min klänning.
Efter det, skynda mej hem, hämta paket, hem och lämna, hämta packning och åka ut till Årsta Havsbad.
Vi stannar där tills på torsdag om inte vädret skulle bli dåligt, då åker vi hem tidigare.
Fredag & Lördag går till att städa och dona här hemma inför Söndagen.
Bakas ska det också göra.

Så ja, fullt ös - medvetslös!
Fast inte som det mottot stog för förr, alltså fylla.
Nu är det familjen som skapar öset. :)

Nää, nu ska vi fixa här hemma, skriver senare om jag får tid.

Utanför är det de finska idiotzigenarna som skriker, faan om dom väcker Minna.
De skriker massa om nån jävla Merca & att dom ska slåss och skjuta varann.
Kul, kul!
Inte, hoppas fan dom skärper sej innan Minna blir större, eller ännu bättre..
Flyttar härifrån!

Senare..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Johanna

såna "hängen" har vi oxå, så bra att fästa tex filt i när man inte vill ens lilla ska få sol i ansiktet. fast än så länge är det bara jag som gillar att leka med dom, Love är liite för liten. haha

2009-07-20 @ 22:02:12 URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Viktoria

ha en bra kväll! =)

2009-07-20 @ 22:17:00 URL: http://vickanss.blogg.se/
Postat av: Emma

VA? Finns det GI-mål på Max? :O Vad innebär det? Kändes det nyttigt? :p HAHA!

2009-07-21 @ 00:19:48 URL: http://mylifeandi.blogg.se/
Postat av: Kim o Leo

Ni bara försvann :(

2009-07-21 @ 12:10:57 URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
RSS 2.0