FamiljenKorb

Här kommer en sammanfattad & kort presentation av mej och min blogg, som kan passa både nya & gamla läsare.

Jag är en tösabit som hela sitt 25åriga liv levt i den södra delen av Stockholm, och är en så trogen invånare att jag vägrar bo  mer norr ut än gamla stan, men då jag inte vill bo med barn i stan kommer jag aldrig bo längre norr än gullmarsplan.
Det skulle då vara om jag lämnar Stockholm, för de norrlänska skogarna i Skellefteå, där jag har släkt & landställe.

Har levt ett otroligt kaosigt liv, trots en otroligt normal & fin familj.
Droger, alkohol, cigg & mycket löst sex o.s.v.
Självdestruktiviteten är sammanflätade med självmordstankarna.
Diagnoserad med ett antal psykiska sjukdomar, men har även ett par fysiska diagnoser.

Men trots allt detta så träffade jag min sambo & fästman när jag var 21, vi fyttade ihop samma dag som vi offentligt blev ett par.
Två år senare skedde en romantisk förlovning på Skansen och 9 månader senare kom.. Pluset!
En månad före julafton 2008 kom våran lilla dotter Minna.
Perfekt på alla sätt och vis, såklart.
Men oturen slog oss hårt.
Vi bodde praktiskt taget på sjukhuset, akuten och de olika avdelningarna med Minna, i hennes första 4 månader i livet.
Reflux, allvarlig viktminskning, Invagination, Rs-Virus & Lunginflammation, var några utav anledningarna.
Men lägligt till 4 månaders dagen verkade allt vända, tösen gick upp bra i vikt och hade några feber dagar då och då och lite förkylningar.
Nu är hon 8 månader och väger 8 kilo, alltså precis som flickor i den åldern ska. :)

Då jag gick upp drygt 30 kilo under graviditeten och redan bar på en övervikt, kämpar jag mej nu ner på vågen.
Har lyckats kämpa bort 15 kilo, och har sagt att när vågen står på 70 kilo, då, då kan vi börja med syskon till Minna.

Bloggning är för mej väldigt viktigt.
Det är det första jag gör när datorn slåss på, och det sista jag gör innan jag går och lägger mej.
Har haft många bloggar, men alla har handlat om det samma.
Mitt liv och det som är aktuellt.
Började blogga 2003 men var då inte så aktiv, bloggade då någon gång i veckan.
Den blogg jag hade längst var http://allstared.blogg.se [2005-2008] - det var en vardagsblogg, precis som jag skriver nu, men att då hade vi inte Minna.
Http://familjenkorb.blogg.se - har snart funnits i snart 1 år, där började jag skriva i slutet av graviditeten med Minna, och skriver där än.
Sedan har jag en blogg om Minna som är låst (bara de som ber om login som har tillgång), en syskonverkstadblogg, en viktblogg & en hemlig blogg som bara min sambo vet om, där jag skriver det mörkaste, hemskaste och sorligaste delarna i och från mitt liv.

Så många bloggar, och försöker hålla alla aktiva, så nog har jag passion för bloggandet allt!

Drivs utav att få skriva av mej mina tankar, känslor och bara få "knappra" in mina dagar på tangentbordet.
Dela med mej utav mitt liv, både utav de roliga & glada stunderna, men även av de dystra & ångestfyllda.
Har nu blivit ännu mer driven de senaste dagarna då jag lämnat ut väldigt personliga saker i min blogg, och fått otroligt positiv feedback, så nu har de inläggen en egen kategori -  Känsligt.


Duger denna presentation tycker du?
Blev du nyfiken utav denna läsning kan du skriva en kommentar, ställa en fråga kanske?

Tack för mej!


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Maria

Tack för presentationen, nu vet jag mer =)



Natti natti

2009-07-31 @ 21:14:58 URL: http://mischomascho.blogg.se/
Postat av: Maria

Glöm inte stegräknaren i morgon =)

2009-07-31 @ 21:16:57 URL: http://mischomascho.blogg.se/
Postat av: Pappapoet

Det som signifikativt för en bra blogg,synnerhet föräldrabloggar, är att våga blotta sig och ta ner garden och det tycker jag att du gör, du är en förebild :D

2009-07-31 @ 21:19:27 URL: http://pappapoet.blogg.se/
Postat av: GucciMama

hoppas du vinner:-) Jag håller tummar o tår.

2009-08-01 @ 00:35:23 URL: http://guccimama.blogg.se/
RSS 2.0