God morgon!

Har varit vakan sedan 11:26, ammade, lillan somna om och jag gick upp (trots dryga 4 timmars sömn).
Åt en macka, drack juice och satte igång telefonkö-hängandet..
Satt i kö till bvc, sös, och värst försäkringskassan.
Fick tillslut numret till min handläggerska, hon är vettig tack och lov.
Kollade om jag får pengar denna månad, och ja, får sjukpenning (förlängd på 75%) på måndag.
[Är juh fortf sjukskriven, mammaledigheten tar jag när jag mår bättre]
Kollade även hur det går med mitt aktivitetsersättningsärende - enligt min handläggare ser allt ut som det ska, och jag borde bli beviljad, så det hoppas vi på nu..
Hon sa att det bara borde dröja dagar, veckor tills besked.
"Bara", då jag har väntat månader..

Jonas får pruttlön denna månad, då vi inte hunnit skicka in fk blankett om 10 dagars pengarna, pappan har rätt till i samband med bebis födelse.
Plus att vi låg inne på sjukhus med Minna i sammanlagt 1½ vecka.

Försöker få tag i våran bvc sköterska men verkar omöjligt, hoppas hon ringer tillbaks snart..

Blev inge Vera idag, hon hade råkat dubbelboka, så kan de gå..
Blir dock promis med Frida, snart!
Whoopiie! :)

Nä nu gnyr lillan - dags för käk..

Skriver senare..

ps. Ligger numera på plats 11 på Föräldraskap på Bloglovin'.. ;)

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Madelen

Menar ju de. Barnen är perfekta. Å d e inte många bebisar som e fula inte:-)

2009-01-23 @ 13:26:45 URL: http://vinterbebis.wordpress.com/
Postat av: emelie o elliott

sjukskriven? låter inte kul gumman,va e du sjuskriven för om man får fråga? Usch ja, det är itne lätt o va hemma o va mammaledig, vi får de oxå knapert denna månaden. A va ju hemma 10 dagar o skickade in blanketterna på direkten, men vi har inte fått några pengar för de. De har inte ens handlägtt ärendet än, trots att det är mer än 5 veckor sen nu, o handläggningstiden va 5 veckor som de sa när vi ringde. Surt värre! hoppas allt e fint. kramis

2009-01-23 @ 14:04:30 URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Amanda

hon är så sööt, pyttelillkorben :D





p.s, jag har presentkort på siba!

2009-01-23 @ 15:29:41 URL: http://mandyrin.blogg.se/
Postat av: vera

vi får träffas på tisdag eller torsdag, de enda dagarna jag kan, om du kan?

2009-01-23 @ 15:48:28 URL: http://vmiss.blogg.se/
Postat av: Jessica

Varför aktivitetsstöd?

Vi, jag o sambon har suttit o pratat om det idag, med hans bror som får det..

FK är hemska, jag väntar fortfarande på vab-pengar från november, men dem har inte kommit än... =/

2009-01-24 @ 21:48:53 URL: http://mammajessica.bloggspace.se
RSS 2.0