Inte mera nu..

Jaha, vart inte som jag hoppats..
Filmen står på paus, Jonas sover, och värst av allt..
Minna har troligen falsk krupp. Stackars liten.

Började en timma efter nattning, hör hur hon gråter och skriker som om något gör ont.
Kommer in och hon ligger och vrider och vänder sej i panik.
Tar henne i min famn och hon lugnar ner sej när hon ligger med huvudet på mitt bröst.
Dreglet rinner på hela mitt bröst och hennes ansikte så jag får ta upp henne och lägga henne igen.
Hon verkar ha ont i munnen, vill inte ha nappen.
Till sist somnar hon, med ansträngd andning.
Jonas ringer vårdguiden.
De ber oss (pga Minnas sjukdomshistorik) att hålla nogrann koll och kanske åka in.
Minna vaknar då och då, mår inge bra alls.
Piper när hon andas och det verkar tungt.
Vi lägger en till kudde bakom/under henne och hoppas de ska hjälpa.
Men när jag gick in för en timma sen lät de värra, låter som hon skäller, som en hund.
Ringde vårdguiden som sa att det låter som falsk krupp och gav oss tips på vad som kan hjälpa.
Hjälper det inte eller det blir allvarligare måste vi fara in akut.

Kan inte låta bli att känna hur paniken, ångesten river sej fast i mej..
Jag som äntligen blivit bekväm i att ha ett friskt barn, ska det nu förstöras,
för att återgå till kaoset, sorgen, smärtan och all oro innan?

Måste sova nu, bvc-tid imorn, får se vad som sägs och görs..
Hoppas Minna mår bättre..

Gonatt

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Nej usch!

Hoppas verkligen verkligen verkligen att det inte är något allvarligt. Det får inte vara något med minna igen!

Stackars lilla och stackars er!!

KRAMAR

2009-08-06 @ 00:44:38 URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: EVAMY - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Åh, lilltjejen då! Ska hon aldrig få lugn och ro? Hoppas det inte är något allvarligt.



Aa, det var så jag trodde också att det var ligg med :)

2009-08-06 @ 09:32:49 URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hur har natten gått? Och morgonen?

Hoppas hon mår bättre nu, inte kul när dem små inte mår som dem ska!

Hoppas ni slipper sjukhus igen, vi var där igår med Wilmer, inte kul.

2009-08-06 @ 09:41:31 URL: http://jessapessa.blogg.se/
RSS 2.0