Sista lådan..

..är uppackad!

Nu finns det inte en enda flyttlåda kvar, som ska vara här.
2st står i Minnas rum, men de ska ner i förrådet så fort jag sorterat och slängt lite saker.

Det som är kvar är..
  • Tvätta fönster
  • Hänga upp gardiner
  • Sätta upp saker på väggarna (Fotografier, speglar, hängar & hyllor)
  • Sortera & rensa i förrådet
  • Storstäda
  • Få hem köksluckorna om 2 veckor, nylackade
Sen är vi ALL SET!

Folk tycker att vi varit sjukt snabba, har endå "bara" bott här i 2 veckor och är i princip klara.
Ja, det har med min envishet, "bossighet" och tvångs/panik över att snabbt komma iordning.

Skönt!



Just nu sover Minna efter amningen, tänk att jag gissade rätt på hennes vikt, sa att hon skulle väga 5,5kg och ja de stämde.
Så idag väger hon nog 5550 gram, det är alltså nästan exakt 200 gram på 2 veckor.
Det betyder att det går bra!
De har alltid sagt att det mest är i början bebisar går upp så mkt i vikt, av amning.
Ersättning och mat (gröt/puré) gör juh att bebisar ökar mer och snabbare i vikt.
Och då Minna varit sjukt i princip konstant sedan födseln så är det normalt att hon väger lite, men..
Nu börjar hon komma ikapp, och rätt fort endå, så jag har bra mjölk, och det glädjer mej verkligen.

Jonas är i tvättstugan och tvättar, sen ska han komma upp och vara en ängel och diska.
Jag ska sortera lite mer här hemma, och plocka lite omkring mej.

Senare ska Jonas in till stan och gå på bio, och jag ska ta en underbar promenad med min mamma. <3

Imorgon är det fredag, hoppas då på att kunna sortera i förrådet, och kasta lite saker och få ner de sista lådorna från lägenheten.
Men får se hur det går, och vilket väder vi har.
Ska även fösöka ta en till promenad.

På lördag blir det lyx..
Grilla!
Med Kim & Leo, och Jonis.
Nere vid Magelungen, om vädret tillåter.
Supermys.. hoppas jag.

Jaja, nu ska jag kolla till lilltjejen och börja tänka på lunchen..

DUNS!
Posten är här!
Vad kommer..?
Räkningar?
Nope..
2 paketavier!
Bl.a. från LaRedoute, med Mina fatpants som jag beställde för drygt 2 månader sen!
Och sedan Minnas barnvagnsmadrass, då vi tycker vagnen är så hård.


Oops, kliade nu sönder min ena brännblåsa.
Brände mej för 3 dagar sedan på våran elgrill, 220 grader.
Tssss, fräste det..
2 sekunder senare.. Tss!
Brände mej igen..


Jaja, nää nu fixa saker..

Hej hej

ps. Förlåt om jag chockar er med ett ordentligt inlägg för en gångs skull! ;p

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Katja

skönt att hon går upp bra nu :) Här hemma har jag en liten sumo som nästan väger 8kg nu, tycker att kurvan borde plana ut snart...

2009-04-16 @ 15:33:52 URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Ajaj för att bränna sig! Kan rekommendera Inotyolsalva på brännskador, funkar toppen!

Nej, tyvärr får man gå över 19 dagar här så det kan bli ett par dagar till med väntan :/

2009-04-16 @ 18:05:27 URL: http://thegirlwiththestars.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

hoppas du får en trevlig helg



kram

2009-04-16 @ 23:48:40 URL: http://misstessan82.blogg.se/
RSS 2.0