Hinna blogga..

Sådär, nu ska jag försöka hinna blogga lite..
Händer mycket nu, fast samtidigt inte.

Hem/Lägenheten:
  • Har 2 kartonger kvar att packa upp, sen är allt som ska packas upp uppackat.
  • Ska sortera och kasta lite saker i källarförrådet så några kartinger i lägenheten kan bäras ner.
  • Be pappa komma och borra lite, så vi får upp gardiner och tavlor o.s.v.
  • Har vitt, nymålat badrum.
  • Jonas ska röja lite på balkongen så den blir fräsh.

Minna/Dottern:
  • Hon försöker prata, pratar HEEELA tiden, så söta ljud och miner.
  • Blir stadigare på att sitta upp dag för dag.
  • Får mer tjockisveck.
  • Ser otroligt lång & stor ut nu.
  • Kräks mindre och mindre hela tiden (lite extra mkt nu dock då hon varit förkyld 2 gånger på 2 veckor).

Jonas/Partner:
  • Överaskar med att faktiskt vara bra & lagom stöd för mej i min viktkamp.
  • Får mej att känna nyförälskelse i våren.
  • Jonas kan vara längre än 182 cm som vi trott. :p
  • Verkar bli roligare och roligare, kanske pga mitt sällskap? ;)
  • Är världens bästa pappa.

Johanna/Jag själv:
  • Började förra måndagen att tänka liiite mer på vad jag stoppar i mej.
  • Försöker röra mer på mej, att iaf 2-3 gånger i veckan ta längre promenader.
  • Har blivit godkänd nån Thomson fond, så vi ska få 4000 kr pga att vi lagt ut mer än 10000 kr på resor, akutbesöksbelopp, mediciner o.s.v. på Minnas sjukhusbesök och inläggningar sen hon föddes.
  • Har satt upp en plan med sin psykolog på vad jag vill uppnå, och hur jag ska försöka.
    Bl.a. på att sätta mej själv först, inte ta åt mej av andras dåliga mående, inte ha skuld, tåla bakterier o.s.v.
  • Ska försöka ordna med mina projekt - Fixa balkongen & Minnas myshörna.



Igår gick jag ca 8km med min mamma, Jonas och Minna.
Mina knän och min höft är juh skadade sedan lång tid tillbaka, så kan inte gå så snabbt.
Och min övervikt hjälper inte till, så den måååste bort!
1,20 tog det att gå, helt okej endå, för att vara så otränad som jag.

Ska försöka gå samma sträcka med mamma idag igen, hoppas jag kommer iväg.
Hänger som vanligt på Minna.

Nu ska jag hjälpa min karl med frukost, sen kanske man hinner mysa lite innan Minna vaknar igen.
Prioriterar mys före mer blogging just nu, men ska försöka skriva en gång till, senare idag.


Vad händer i era liv just nu?

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Anna

länge sen jag kommenterade här nu.

skönt att ni kommit i ording nu. såg bilderna och är verkligen en superfin lägenhet ni har!

fortfarande ingen bebis här. bf +8 idag och inga som helst tecken på att hon vill ut.

vill ju visa upp hur fin hon kommer bli i dom fina bodysarna jag (lilltjejen) vann :p

kram!

2009-04-13 @ 11:51:33 URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter härligt med långpromenader! Jaa du kan ju gissa vad jag gör om dagarna, går & väntar på att bebisen vill titta ut :D Kramen!

2009-04-13 @ 14:48:12 URL: http://thegirlwiththestars.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du har mycket på gång nu men bra med mål i livet!!

2009-04-13 @ 17:12:52 URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
RSS 2.0