Hjälp unga mammor i Rio!



Abrigo Rainha Sílvia
Ett hem för unga mammor och deras barn
Klicka här för att komma till deras hemsida.

Fick en kommentar från en mamma, som bad om min hjälp.
Hon har en vän som ska resa runtlite i Rio men även stanna till på
Abrigo Raina Silvia.
Tillsammans försöker dom nu samla ihop lite bebissaker som han kan
ta med sej till mammorna & bebisarna.
Alltså bebis/barnsaker så som leksaker, myssaker, kläder o.s.v.
Dom ska försöka ha en insamlingsdag i slutet på september, början på oktober (han reser 5 oktober) i Stockholm.
Så hjälp gärna till att sprida denna information vidare i era bloggar
eller berätta för era vänner.

Jag ska självklart hjälpa till, har en massa saker som vi tänkt spara,
men kan självklart skänka en del av det till dessa mammor och barn.

Mer information finns hos mamman som bad mej om hjälp, här.



Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: nicole

Åååååå tack snälla du!!!!! All hjälp behövs!! Jag hoppas att vi får ihop en resväska fylld med bra saker!

2009-09-14 @ 15:39:30 URL: http://www.vardmomorsan.se
Postat av: Bosse Wahlund

Hej! Tack för din hjälp! Fantastisk vilket mamma-nät det finns i blogg världen!! :)



Läste din fråga på "Värmdömorsans" blogg.., svarade på det där och svarar även här så du inte missar det! :)



Johanna: Det exakta svaret löd "answering your question: one thing that we always need is diapers (nappy), or clothes for children that have just been born.", men ni mammor vet säkert mycket mer än vad ja vet om vad som är absolut nödvändigt för en nyfött barn. Jag har en extra väska som endast är begränsad av British Airways baggage-begränsning "23kg".. Jag har tänkt fylla den, och får jag mer kommer ja ringa BA och böna o be för att få ta med mig mer!



Mvh

/Bosse

2009-09-14 @ 23:54:05
RSS 2.0