Skaffa barn innan 15 - Trend?

Jag får ont i magen..

Kollat runt på nätet idag, och hittar enligt mej, för många unga gravida.
Och med unga menar jag nu under 16 år.
Det finns de som är 12 år och gravida, då är man juh ett barn!
Många stora populära bloggar idag skrivs juh utav så unga blivande mammor, som några väntar mer än ett barn.

Jag är 25 år, eller nja 24 hur man nu räknar.
Fick min dotter i vintras.

Visste att de kostade och krävvdes, tid, tålamod, ork, att man inte skulle få sova så mycket som man behöver, att det är en känslomässig karusell, MEN..
Inte alls visste jag att det skulle vara så som det är, självklart så mycket starka, fina, underbara känslor, men oj vad jobbigt det varit stundvis..
Speciellt all oro, sjukhusvistelserna som aldrig tycktes upphöra..

Förstår dom unga tjejerna det?

Okej om de använt skydd, preventivmedel & kondom, ja då är det juh inte deras "slarveri" som är orsaken..
Men, nää, orkar inte skriva vidare just nu..
Har lite smått me panikångest nu..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: froidan - [W - 07 & A - 08]

Håller med dig där. Dock är ju jag med ung, men jag tyckte att jag va vääldigt ung när jag vart gravid som 17åring, sen läser man idag om sånna som är 12-13 och är gravida, :O



Liksom mina föräldrar höll på att sätta i halsen när jag sa att jag va gravid första gången, undra då hur deras föräldrar tänker? :S

2009-05-12 @ 18:59:45 URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: emelie o elliott

aa..herregud, vet de ens va de ger sig in i? Det är inte bara o skaffa, man måste klara av o ta hand om dom oxå, går inte bara o lämpa över på nån annan sedan. har hört ett par exempel runtomkring mina trakter som jag tycker är hemska; Ett par lämnade sin bebis ensam hemma medan de gick till centrum o umgicks me vänner.

2009-05-12 @ 19:00:47 URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Wifie

Ja jag tycker också det är alldeles alldeles galet hur det är! Det är synd att så många små flickor får barn när dem själva är barn. Det är SÅ MYCKET MER än vad man tror med ett barn. Man kan aldrig veta förrän man själv står där med sin nyfödda i famnen. Många tror nog att allt är rosa moln, för det skrivs ju nästan bara om hur fint och puttinuttigt allt är. Tror många småtjejer blir lurade och får säkert en chock när dem själva blir mammor!

2009-05-12 @ 20:21:37 URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: TuffLoysan

Jag tror inte att man behöver vara sämre föräldrar bara för att man är ung. Men visst tycker man att man iaf borde vara riktigt vuxen innan man själv skaffar barn.

2009-05-12 @ 21:26:28 URL: http://tuffloysan.blogg.se/
RSS 2.0