Mindre trevligt att läsa..

Hanna om Parody of the Blond:
KOm igen!! Ser du inte att den här tjejen, om hon nu e seriös, inte har kanske världens bästa självförtroende?? Varför då driva me henne o va elak? Me tanke på att DU klagar på ditt liv o hur dåligt psykiskt du mår! Jag kankse borde göra en parodi av DIG! Har dotter o fästman, men vill ändå dö? Klagar på att du e trött, din dotter är jobbig o du är en dålig mamma och ändå försöker skaffa fler barn? Lägger energi på en idiotblogg där du mobbar då du istället borde utbilda dig o skaffa jobb och sluta gå på bidrag?? Skratta åt dig själv istället lilla gumman


Mitt svar blir då:

Självklart ingen mailadress, och ingen blogg eller hemsideadress.
Chockerande.

Sen är det rätt skumt skrivet alltihopa.
Har läst den där amandas blogg, och hon verkar ha allt annat än dåligt självförtroende.
Och denna kommentar från Hanna skickar massa påhopp, men det saknas mycket.
Det står att jag klagar på mitt liv och mår dåligt psykiskt, ja?
Men det står även om att jag är otroligt tacksam för allt jag har.
Och ja jag har en underbar fästman & dotter, men vill endå då.
JA, JA & JA!
Och jag vet att jag borde vara världens lyckligaste, men mina sjukdomar gör det inte så himlans lätt.
Säger inte att jag har det värre än någon annan då jag bara vet hur mitt liv är att leva.
Och jag ska säga det, att det är nog svårt att vakna upp och vilja dö..
Men det är faan så mycket jobbigare att vakna upp och vilja dö, och samtidigt känna att du har så mycket du vill leva för, men inte har mer ork.
Hoppas ingen missförstår den meningen.
Ja, jag är trött, och ja, jag känner mej som en dålig mamma emellan åt.
Men har fått mycket respons av andra mammor om att de känner likadant, mammor som jag tycker är toppenmammor, så kanske är jag inte så dålig som jag själv tycker då?
Och ja, vi vill ha flera barn, och hoppas självklart på det, men vad som helst kan hända.
Idiotblogg? Ja, men läs den inte då, det verkar mer idiotiskt än att skriva denna blogg.
Har du läst bloggen?
Vet du vilka utbildningar jag har och vad jag ska göra nu i höst?
Jobb har jag haft och vill gärna ha, men som du förhoppningsvis vet (borde ha koll på) så är det inte det lättaste att "skaffa" sej.
Bidrag?
Ehmn, när man är mammaledig så får man föräldrapenning, men de får alla föräldrar, de som jobbar också, så varför är jag då dum som tar de pengarna som inte är detsamma som t.ex. socialbidrag?

Vad ska jag skratta åt?
Komiskt att du klagar på mej, när du själv gör något minst lika idiotiskt.


Världen är full med dubbelmoral.


TILLAGD KOMMENTAR 090820 14:00

Malins kommentar - ACTION.

HERREGUD vilken idiot. Hennes hästar åker ju inte hiss det vill jag lova.

Tur för henne att hon inte skrev ut någon mail eller www adress. Man vill inte ha en arg Malin ...på sig och just nu kokar hon vill jag lova. Muckar du med Johanna, så muckar du med mig och jag sitter i rullstol så jag hinner ifatt fort ska du veta.

BRA att du publicerade hennes kommentar och skrev ett sådant bra svar. All heder och dig och all världens skräp åt henne. Fjortis.

Malin är en underbar vän - det märks va? :)


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Carro

Bry dig inte om den idiotiska kommentaren! Som du skriver, varför läser ens människor folks bloggar om dom stör sig på det den människan skriver. Sköt sig själv och skit i andra tycker jag. Så det så!

2009-08-20 @ 06:54:20 URL: http://saganomcaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket jävla bra svar! För det är så sant!

2009-08-20 @ 14:46:13
Postat av: Soya ★

Fan va du är bra Johanna! Jag vet att du är en bra mamma och att du är öppen och ärlig gör att jag diggar dig så himla mycket mer. Denna brud är ju sannerligen fjortispolare med Amadavardet, dvs lika jävla pantad. Puss

2009-08-20 @ 21:59:27 URL: http://soyasblogg.se
Postat av: emelie o elliott

va störd o irriterad man blir av o läsa kommentaren du fick från "hanna".

Som du säger så verkar hon ju inte ha läst igenom din blogg alls. Med andra ord borde då vem som helst som e mammaledig gå på bidrag? hon har ju inte en aning om nånting. O som du säger; kollar man in i amandas blogg så märker man ju direkt att hon inte lider av dåligt självförtroende. hon står ju där framför spegeln o pillar med sitt hår o sitt ansikte o ser riktigt nöjd ut över vad hon ser. sedan klagar hon på alla andra o menar typ på att hon är så perfekt själv. hon är patetisk o de håller nog de flesta mammorna med om, o de flesta andra med för den delen!! o de där me tröttheten hör till när man är förälder..de vet nog alla föräldrar med. "hanna" kan ju bara vänta till hon själv blir förälder så får hon se hur det är me tröttheten.. kram till dig gumman, du e bäst!!

2009-08-23 @ 08:43:26 URL: http://emlisch.blogg.se/
RSS 2.0