Mannagrynsgröten

En gång när Johanna var 12 år ringde hon mig på jobbet och frågade ifall hon och hennes kompis fick göra mannagrynsgröt.
Jag sa att de fick de göra om de diskade efter sig och inte glömde stänga av spisen.

Nästa dag när jag skulle gå till jobbet stog det en lapp i porten.
”Vem har lagt potatismos/tapetklister i min brevlåda!”

Jag la ihop 1+1 och rusade in och frågade om det var Johanna.
Johanna mumlade, ”men mamma…”
- Jag sa att jag hade bråttom till jobbet, men vi tar ett snack när jag kom hem. avbröt jag henne

Johannas förklaring var att de råkat göra gröten på vatten, istället för mjölk och då vart den inge god.
Och Ulrika hade sagt att de skulle smeta ner den på väggen i trappen..
- ..Och det gör man ju inte mamma, sa Johanna.
- Men man lägger ner den i grannens brevlåda?! frågade jag

Jag tog med Johanna till grannen och ringde på.
Johanna bad skamset om ursäkt och då skrattade grannen, det gjorde dock inte jag, jag skämdes.



Jag vet att jag sa till Johanna att man inte får gör så och då svarade Johanna att det hade jag inte sagt till henne.
Jag sa då att det var omöjligt för mig att säga till allt hon INTE får göra, då hon kommer på saker jag aldrig skulle tänka mig att du skulle göra.


Skrivet utav: Sofie - Mormor Korb

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0