Big Comedy 09 - Sthlm



Wahlbeck började med en, som han själv beskrev som "fjantig" sång.
Sedan drog han några små korta skämt om turnén.

Wahlbeck presenterade legenden Norman som började showen perfekt.
Rolig på ett lagom sätt, skämt om svininfluensan, och att de pensionärer som inte super, de är döda o.s.v.

Norman presenterade i sin tur Rheborg.
Var som alltid rolig, skämt om tonårsdöttrarna och om sin senaste analundersökning som gick att få på dvd.

Rheborg presenterade i sin tur Batra.
Kvällens favorit, fick mej att nästan kissa på mej, skämt om 2,5 åriga dottern och hennes "varför"-period bl.a.

Batra presenterade i sin tur Mede.
Försökte ge henne en chans, men var som vanligt en besvikelse, bra mellannummer, gav än en chans att hämta andan.

Mede presenterade i sin tur Walhbeck.
Han körde blandningsskämt, mestadels om folk i publiken och om sej själv.

Walhbeck presenterade i sin tur Schyffert.
En av mina lifetime favourites, var väldigt grov, synd att han inte körde med familjeskämt som han gjort tidigare, skämtade om Vikingarna & the Fucktruck bl.a.

Schyffert presenterade i sin tur Glans.
Söt och rolig som alltid, drog skämt om dotterns inskolning på dagis och om stockholmare & dialekter.



Kvällen var underbar, hade glömt hur mitt skratt lät och hur det känns i kroppen när man skrattar.
Pirr, och skratt som säkert förlängt mitt liv med ett helt år!

Hoppas det blir ett Big Comedy 10, då ska jag gå..
Hej hå!


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0