Fan fan fan

Jag hade en bra dag, bra eftermiddag, bra kväll.
Allt har varit bra, tills nu.
Fick en kommentar på msn från en tjej vars blogg jag läser och hon läser min.
Hon skrev att hon tog illa vid sej ang mitt inlägg - Borderline baby.
Att det är hemskt av mej att skriva något sådant om mitt barn, som om jag inte tar min sjukdom på allvar och att jag ens kan skriva så om mitt barn.

Det gör mej fly förbannad att läsa!
Jävla idiot!

Nu bubblar det inom mej, är så förbannad!
Fan fan fan.

Jo, jag tar min sjukdom på allvar, men tänker inte ta den på blodigt allvar och låta den styra över mej i ett stålgrep och inte kunna skratta åt vissa saker med det.
För t.ex.
När jag missar bussen känns det som hela världen går under för mej.
Just i den stunden vill jag ta mitt liv, jag tänker tanken, känner känslan och planerar utförligt.
Det är hemskt utav bara helvete!
Men..
När allting lagt sej, och det gått, sej sådär 1 timma, och jag fikar men en go vän och vi pratar, ja då kan jag skratta åt det, för jag VET att det är inte hela världen.
Och jag vill kunna skratta åt det.
Behöver kunna skratta åt det!

Det märks att du inte vet någonting om mina sjukdomar och hur det är att leva med dom, och det ska du vara glad för.
Jag är glad att du slipper det.
Inlägget jag skrev skrev jag med humor något jag har gott om, det måste jag ha, annars dör jag.
Går under.

Klart inte Minna har borderline, iaf inte vad man kan se idag.
Skulle hon få/ha det, skulle jag må hemskt dåligt för det, och hoppas jag kan använda kunskapen och erfarenheten jag har till att hjälpa henne.
Men hoppas för allt i världen att jag har alla sjukdomar som denna familj kommer ha.
Jag har så det räcker och blir över!

Nä, nu hoppas jag någon kan göra mej på gott humör igen istället.

Fy!

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Märta

Men shit, att folk inte kan ta humor ens när du uttryckligen skriver att det är på skämt. Vad hände med att kunna garva åt saker istället för att ta allt på allvar och bli deprimerad istället? D I S T A N S kallas det visst. Vissa verkar sakna det. Hoppas verkligen att du inte tar åt dig. Man märker ju verkligen bara genom att läsa bloggen att din dotters välmående är något av det allra viktigaste för dig. Det är sm att nån skulle bli upprörd över att jag skulle säga att min hund var schizofren för att hon skäller på saker som inte finns (som inte jag hör). Aja baja dålig mamma.

2009-09-19 @ 11:09:08 URL: http://sunkliv.wordpress.com
Postat av: Soya ★

Trist att höra nått sånt, men tänk ändå positivt gumman. Hon var ändå ärlig och sa sin mening. Men du skrev också tydligt att man skulle ta inlägget med en nypa salt så det är trist att det ändå missuppfattades. Kram

2009-09-19 @ 12:12:12 URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Elina

Åh att det alltid ska finnas viktigpettrar på allt man säger/skriver och gör!

Vissa har helt enkelt inget bättre för sig än att reagera på minsta lilla! Strunta i henne! Ni kanske bara har olika slags humor? Vissa har torr humor och andra har härlig humor som du verkar ha! :-) Ett skratt förlänger livet, bara för att man har en sjukdom behöver inte det innebära att man inte ska våga leva eller skoja till det hela ibland!



2009-09-20 @ 12:35:00 URL: http://www.upplevmat.se
RSS 2.0