Dagen i text & bild

Dagen för mej började 9:26, då vaknade jag och hade huvudvärk.
Tänkte att jag lika gärna kunde gå upp då, då Minna troligen skulle vakna inom 30min.
2½ timma senare fick jag väcka henne, lilltjejen hostade illa.
Men efter fruktyoghurt till brunch ( :p ) så var hon piggare och lät bättre.
Vi bestämde playdate med Emma & Wille.
Påväg att göra oss färdiga och röra oss ner och möta dem sparkade en tjurig Minna till min koftficka så våran extremt hypade och 1000kr dyra hemtelefon dök rakt ner i toaleten!
Jag var allt annat än glad!
Kasta mej ner och drog upp telefonen, försökte stänka ur allt vatten, lönlöst.
Den var död..
Grrr, var så förbannad på Minna just då.
Bar sedan våran stora vagn, och tunga (17kg vagn, 3 kg skötväska & 9kg Minna + ca 1 kg "skräp" i korgen under vagnen) 20kilos vagn ner för alla 3 trappor, aj aj min rygg och mina ben.
Men, när vi kom ner och mötte Emma och Wille vart iaf Minna glad.
Gick till centrum och köpte klänningen som ska användas imorgon.



Sedan shoppade Emma lite saker, och tillslut tog vi oss våran välförtjänta fika som trötta mammor med två bebisar som är allt annat än lätta just nu.
Vid 16:30 kom David (Emmas man & Willes pappa) och mötte upp oss för att "röva bort" dom från mej.
Eller så skrämde jag iväg dom när jag kastade ur mej en mening för snabbt så den vart väldigt grov och snusk. Oops!
Sedan gick jag hem till mamma, fick våra 6 alcogels och lånade hennes toalett.



Sedan gick jag och Minna tillbaka till centrum för att vänta på Jonas.
Hade tur att få sällskap av sötsyster som hade varit och tränat.
Minna blev genast på bra humör, såklart! :)
Sen kom Jonas, och syster Amanda gick hem.
Vi handlade kött till kvällens middag och kollade på REAN.
Jonas hittade tyvärr ingenting, men jag köpte ett par svarta sneakers för 100:- och så köpte jag ett par coola Quicksilver sneakers åt Minna, dock liiite för stora än så länge.. :)



Vi började gå hemmåt, väl hema fick Minna gröt.
Sedan kom min älskade syster igen, och då lagade jag middag.
Medans jag lagade middag så nattade Jonas, Minna.

Nyss gick Amanda hem, och nu tänkte jag stänga av..
Försöka få mej lite sömn, för imorn natt får jag nog ingen.
Ska till min pappa vid 13 tiden och vara där en stund för att sedan lämna Minna där.
Åka på fest med Jonas, syster, Mamma, Jonas (Systers Jonas) och hans familj, H.E.A.T.arna och deras babes m.fl.
Så natten ska spenderas utan Minna!?
Hon kommer självklart ha det supermysigt hos sin morfar, men hur ska jag sova utan henne?
Kommer kasta mej iväg på morgonen, iväg mot min älskade sessa, för att få ge massa kärlek och känna hennes.

Jaja, wish me luck!

Gonatt?

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Mamma Russin

haha, så där bär ja stina i vagnen med ner och upp för våra tre trappor.. :)

vilka träningspass vi får du..;)



nattis..

2009-09-05 @ 00:07:04 URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Bettan

Vilken klänning. Den var i snyggaste laget.



Var bara tvungen att skriva det för den va så nice!

2009-09-05 @ 01:10:07 URL: http://tvillinglivet.blogspot.com
Postat av: Soya ★

Kommer nog gå bra vännen.

Jag saknar dig och vill så gärna ses snart.

Om jag har tur så får vi råd att komma i slutet av månaden.

Kram

2009-09-05 @ 11:17:07 URL: http://soyasblogg.se
Postat av: Kicki

åh sånna skor har kevin med fast de är för stora än. fast han har svarta :)



ursäkta sent svar, men jag såg att vi inte hade samma poäng på slutbetygen :) de va itne slutbetyg från gymnasiet du hade?

2009-09-05 @ 12:26:57 URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Kicki

jasså? man måste ju ha 2500poäng för att få slutbetyg från gymnasiet..

2009-09-05 @ 13:41:49 URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Kim o Leo

Åååh vilka fina skor, intersport va? vad fick du betala för dom? Leo behöver nya nu när han traskar ute med gåvagnen :)

2009-09-05 @ 14:24:11 URL: http://mylifeasgizzy.blogg.se/
Postat av: Carolina

Åh, vilken underbar klänning. Vart kan man hitta en sån? ;) Har ju fått dille på lila här.

2009-09-05 @ 18:14:07 URL: http://bluppan.blogg.se/
Postat av: A.

vad smal du har blitt!

2009-09-05 @ 19:55:44
RSS 2.0