Bärselen & Bärsjalar

BabyBjörn - Active, Bärsele

Detta var mitt & Minnas första "bärdon".
Har testat olika bärselen av denna typ, men BabyBjörn - Active är helt klart den bästa!
Passar superbra som man ska ut och gå länge, ger minimalt med belastning.
Är enkel att ta på sej, och att sätta i barnet.


+ Bra för långa promenader, minimal belastning, barnet kan vara riktat mot dej eller utåt.

-
Känns lite onödig vid behov för korta stunder, tar stor plats när den inte används.


DrottningEnar, Bärsele

Detta är mitt & Minnas nyaste "bärdon".
Har länge varit nyfiken på detta bärsele, och har nu fått vårat alldeless egna.
DrottningEnars bärsele är otroligt smidigt, lätt att ta på sej och är ergonomiskt.
Enligt mej det bästa alternativet till vardagen, att ha med sej vart man än ska.
När barnet inte vill sitta i vagnen kan du snabbt & lätt ta på dej din DrottningEnar och sätta i ditt barn.Eller när du t.ex. är borta hos vänner och vill slippa belasta din höft & rygg (så som vi mammor ofta gör när vi sätter barnet på höften).

+ Lätt & Smidigt, tar väldigt lite plats och kommer med smidig förvarningsväska, kan ha barnet liggande och sittandes. Och Bonus - Sjukt snygg Design!

- Kommer just nu inte på något negativt, möjligen att jag hade velat ha möjlighet att ha barnet riktat ifrån mej, utåt.



Moby Wrap, Bärsjal

Denna var min & Minnas första bärsjal, och enda.
Hade lånat andras sjalar, och testat de olika bärsjalstyperna så som knytbara bärsjalar, kvadratiska bärsjalar, ringsjalar & bärpåsar, men när jag testade Moby Wrap så var jag fast.
Lätt, mjuk & smidig, finns i många färger och är även lätt att vika undan.


+ Supermysigt när man vill ha barnet nära, man kan ha två bebisar i samtidigt, finns otroligt många olika knyttsätt, med variationer på barnets läge.

-
Kan vara svårt att knyta den bra i början, kan bli väldigt varmt.


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0