Bittert..

Nu kom fästmannen hem..
Han ska försöka hjälpa mej att sussa, jag ska ligga som jag brukar och hålla om Minna, och Jonas ska skeda mej..
Då sover jag mest ultimat, så ska försöka sova någon timma nu..
Tråkigt dock, när älsklingen äntligen kommit hem, så måste jag sova för att orka vara uppe med Minna ikväll.. :(
Jaja, ska försöka sussa lite nu iaf..

Hoppas Minna vänder rätt dygnet snart..
När brukar bebisars dygnsrytm bli "normal"?
Kan man göra något för att vända den "rätt"?

Hjälp?

Hoppas jag fått nåt svar när jag vaknat..

Gokväll..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: TuffLoysan

Ang bebisars dygnsrytm.. tror inte man kan, eller ens bör, styra det så mkt. Det där vänder dom tillbaka av sig självt skulle jag tro. I början är det juh mest äta, sova och skita dom gör. Sen efter 3-4 månader är dom vaken mer och mer på dagarna.



Annars så går det bra för mig som mamma. Trivs gott med det, även fast det kan vara jobbigt ibland.

2009-01-21 @ 21:45:23 URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Postat av: fimp

Isa hade inga rutiner fram till kanske fyra månaders ålder, då ville hon sova kl 21. Sen efter typ en månad ville hon sova runt 19 och så har det varit fram tills idag.



Vi kör på teorin att isabelle skapar sina egna rutiner och sen får vi anpassa oss efter dem.

2009-01-21 @ 21:46:24 URL: http://www.nogg.se
Postat av: Andrea

Man kan inte styra bebisars rytm, man ska inte göra det heller tror jag. Därmot kan man ju hjälpa lite på traven genom att visa att man ska sova på natten, att det ska vara tråkigt att vara uppe då. Inget prat och lek utan bara byta blöja vid behov och mat och sen somna om. Lydia började sova bättre efter sex månader. Nu vid 14 månader snittar hon 14 timmar per natt.

2009-01-21 @ 21:57:28
Postat av: Kicki

ah en kompis frågade om hon fick göra om bloggen så de fick hon :)

2009-01-21 @ 23:25:01 URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Linda

Försök bara visa att nu är det DAG med hjälp av massa ljus, och ljud. Sen när det är dags att sova släck ned så det blir mörkt och inga ljud. Så gjorde vi iaf och nu sover lilltjejen nästan hela nätterna (är nu 3 mån)

2009-01-22 @ 09:27:08
RSS 2.0