Dagen & Beslut

Jisses, allt detta med försäkringskassan..

Jaha, var hos psykologen idag.
Jonas var med då denna gång rörde detta honom rätt mkt också.
Och sen var min handläggare från fk där.
Vi pratade om hur vi ska göra, lite om hur framtiden ser ut, vad jag vill och tycker..
Efter 2 timmar var allt sagt.

Jonas ska vara föräldraledig mellan 23 februari - 29 maj.
Alltså 14 veckor!
Kommer vara superskönt för mej, kan äntligen ge mej själv den tiden jag behöver för att påbörja min behandling/terapiform.
Och självklart skönt & mys för både mej & Minna att ha honom hemma hos oss.

Jag kommer gå mer ofta hos min kontakt på psykiatrin & vi ska testa och pröva och leta oss fram tills vi vet hur vi kan få mej att få bättre och hur vi ska göra med mina diagnoseringar..

Jag kommer till att börja med vara sjukskriven till slutet på maj.
Efter det hoppas jag att jag kan gå på mammaledigt ist under sommaren, för att kanske plugga de sista kurserna jag har kvar inför ett fullständigt gymnasiebetyg, så att jag sen har det som behövs inför fritidsledarutbildningen (när det väl är aktuellt).



Numera har FK 6 veckors behandlingstid av tillfällig fp & 5 veckor behandlingstid på fp.
Hoppas de går fort med våra ärenden.
Vet att mitt ärende om aktivitetsersättning är prio 1 inför beslut. :D
Kommer inte hinna få pengar denna månad, men nästa månad.
Och då kanske jag får det retroaktiva beloppet också - 36000:-

Nä, nu ska jag amma..
Skriver senare..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Evamy - Äntligen är Alva här!

Det går åt rätt håll verkar det som, skönt!

Skönt att ha jonas hemma med. Jag och alva har fredrik hemma till sista mars eftersom han är sjukskriven, det är lyx!

Skönt om du får in de där retroaktiva pengarna med =)

2009-02-10 @ 20:11:55 URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: Wifie

Skönt att ha honom hemma. Eftersom pappa A är arbetslös har vi det väldigt bra här hemma just nu.. Hoppas det inte kommer in några fler jobb itll byggbranschen.. ;)

2009-02-10 @ 21:32:57 URL: http://thewife.blogg.se/
RSS 2.0