Hjärtat stod stilla..

Minna dåsade/slocknade till hårt nyss,
så hårt att om jag inte sett hennes mage röra sej skulle jag tro hon vore död.
Hon andades, men gick inte att väcka..
Mitt hjärta stod stilla..
Jag grät helt hejdlös, Jonas kom hem och hjälpte mej..
Tillsammans fick vi liv i Minna..
Nu har vi hållt henne vaken i 1 timma, fått i henne liiite mat och kämpar vidare..
Vet vad de säger på akuten om vi åker in, samma som de gjorde när vi åkte ditt i början..
- Så länge hon är pigg när hon är vaken så är det okej.
Jaha, okej, dagen efter de åkte vi in igen och blev då inlagda..
Känner att nu kämpar vi med Minna och ser hur de går..
Kämpar med att ha henne vaken, försöka få henne att äta mer..
Om de inte lyckas, ja då åker vi akut in, på en gång!
Och då kommer jag skriva på varenda läkare som inte gett Minna den hjälp hon borde få.
Är så jävla glad att man inte minns något från tiden innan man var typ 4-5år.
Så slipper Minna minnas allt detta..
Tyvärr kommer jag & Jonas aldrig glömma..
All oro, rädsla, alla tårar, ångesten, avundsjukan på alla andra, alla som verkar ha de så lätt,
som kan glädjas åt denna tid, tiden i början..
Hade de inte varit för att alla lovar att de kommer bli bättre, hade jag nog inte vågat skaffa fler barn.
Tänk om ni har fel, tänk om det är mitt fel.. :(


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Johanna

Ni har det förbannat tufft just nu och jag kan tänka mig att man lägger all skuld på sig själv, men gör inte det. Det är inte ditt fel att Minna inte kan behålla maten, det är inte ens lilla Minnas fel. Det är bara ren och skär otur som snart kommer vända till tur, att hon äter och behåller maten. Då kommer ni sakta men säkert glömma denna svåra tid ni gått igenom, kanske inte glömma, men den kommer blekna med lyckan ni snart får uppleva med ett icke-kräkande barn :) Det är jag nästan helt bombsäker på! Du är en suverän mamma, allt kommer gå kanonbra! Massa kramar Johanna



Ps. Om du inte låter henne äta klart så att säga.. att du matar henne kanske kl 15 i 5-10min och sedan lika mkt en halvtimme senare, kräker hon lika mkt då? Då har kanske det lilla hon fått i sig hunnit lägga sig till rätta i magen? Fast det blir kanske megajobbigt för dig att amma så hela tiden.. Bara en tanke jag tänkte högt, vet inte hur det fungerar det där :) Ds.

2009-02-06 @ 19:39:14 URL: http://sheishit.blogg.se/
Postat av: Jessica

åh gumman då, tänker på er o hoppas att det blir bättre snart, snart!! massa kramar

2009-02-06 @ 19:56:52 URL: http://jaddijaddi.blogspot.com
Postat av: Linda

Stackars lilla Minna! Jag hoppas verkligen att det ska vända snart! Håller alla tummar och tår för att det ska bli bättre! /Linda

2009-02-06 @ 20:00:08
Postat av: Lotta(missisola)

Åh bejbi - det knyter sig i magen när jag läser om er kamp!! F-n ... de "bekymmer" man har med Alva är verkligen en piss i Missisippi...

Det har ju verkat innan som det vänt ju eller hur?!?!?

Du är en kämpe - hoppas Minna brås på dig!!!!

KRAM

2009-02-06 @ 21:23:10 URL: http://www.metrobloggen.se/missisola
Postat av: Wifie

Ni är så starka!! Jag hade gett upp för längesen... Får panik när lilla A skriker till för astt han är uttråkad bara.. Eller när han tjorvar och bara leker med maten/brösten.. Kan inte tänka mig hur ni har det... Kramar

2009-02-07 @ 12:02:15 URL: http://thewife.blogg.se/
RSS 2.0