Förklaring..

Då jag förklarade för en vän på msn ang det inlägg som upprörde alla, så förstod hon och bad då om ursäkt.
Kan skriva samma förklaring här, så kanske ni andra som gick till attack förstår..

Jag menar att JAG är less på att andra klagar till MEJ, PERSONLIGEN.
Att de klagar om att det är så jobbigt att deras barn kräks en mun, och jämför det med våran situation här hemma.
Men jag kan inte tycka att det är samma sak, eller ens okej att jämföra normal kräka, men kräkningar som får en att bli inlagd på sjukhus.
Därför är jag less på deras klagomål - när dom klagar till MEJ, och jämför deras & VÅR situation.

OCH!

Ni som tror att jag skryter med att ha "sjukaste" barnet är faan dumma i huvudet allihopa.
Hoppas inte ni har barn själva..
Jag skriver om vad som händer i vårat liv, hur det går för Minna..
Sanningen!
Och tro mej, skulle mycket heldre se att Minna var frisk & mådde bra och inte hade något att skriva om, än som det är nu.
Idioter som tror annat!

Och ni som säger att jag har dubbelmoral som inte vill "vika ut" Minna på nätet, jag har på facebook valt att endast vänner kan se, samma sak på bilddagboken, och Minnabloggen är lösenordsskyddad.
Alltså ser endast de jag tillåter bilderna, om inte mina vänner skulle ta bilderna och lägga ut dom på nätet, men då är det lika stor risk att någon fotar Minna ute och lägger ut på nätet, och tänker knappast maskera eller låsa in henne för att skydda henne från att hamna på nätet..

Sist..
Fick en kommentar om att jag är den enda mamman som har svårt att få tid att duscha..
Hmm, inte i mina kretsar, vet flera mammor med småbarn som får svårt att ta sej tid att duscha..
Du som kommenterade, dina vänner kanske prioriterar duschen före sitt/sina barn?
Eller har turen att ha friska, "lätta" barn.
Fast vad vet du? Du som skrev kommentaren har juh inga barn.
Och ja, jag vet, den kommentaren var elak, men det förtjänade du.

Sådär.. nu sätter jag . här och hoppas alla fått det klart nu.
De jag pratat med, vera, pia, min mamma, kim m.fl. de förstår mej, och verkar aldrig haft svårt att göra det heller.
Så för er som inte förstod tidigare inlägg, hoppas ni förstår nu när jag skrivit de så rakt & enkelt det bara går.

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Johanna

Jag har förstått hela tiden, men det är kanske för att jag inte har barn och därför inte upplever spyor överhuvudtaget samt inte behöver "försvara" mitt eget ;) Kramar

2009-02-05 @ 10:40:54 URL: http://sheishit.blogg.se/
Postat av: Katja N

Fan, måste få säga, jag hinner typ ALDRIG duscha, för jag har världens mest sällskapssjuke son och en karl som jobbar natt och därför sover på dagarna, många timmar borta alltså.

så nej, det är bara bullshit. svårt att hinna duscha när det finns mycket annat som behövs göras:)

2009-02-05 @ 11:22:03
Postat av: Wifie

Bra skrivet!!! Folk är ju fan inte kloka i huvudet om dom tror att man inte vill ha ett friskt barn. En i min närhet fick en dotter för några dagar sedan och hon har fått åka till danmark för att opereras för att hon skulle klara livhanken.. Jag blir så ledsen när alla dessa små barn är så sjuka.. :( Livet är fan orättvist.. Och jag som varit helt förstörd över våran vecka på intensiven med lille A. Det är ju ingenting motför vad ni går igenom varje dag... KRAM!

2009-02-05 @ 12:06:39 URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Bra skrivet!



2009-02-06 @ 11:22:58 URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Sara

alltså nu har jag inte läst vad folk har kommenterat här hos dig men det verkar ju helt sjukt om de anklagar dig sådär! Bebisar är olika, en del är krävande och det är klart att man har fullt upp ibland. Det är inte alltid man hinner duscha. Klart man kan prioritera det om man tycker det är viktigaste av allt en dag, men oftast finns det ju annat som är viktigare. Ibland glöms det bort, rätt vad det är så är det kväll :-D

2009-02-11 @ 20:32:26 URL: http://www.mammaliv.com
RSS 2.0