Finland T/R

Torsdagen den 5 mars [Min lillebror Adams födelsedag].
Då åker jag, Jonas & Minna till Finland, med Jonas mamma & syster.
20:10 går båten, en natt på båten, framme 7:35.
Bor på hotell, och ska hälsa på Jonas mormor, morfar, mostrar & kusiner.
Lördagen den 7 mars åker vi hem, båten går 21:00 och vi är hemma 6:30.
Så är  väl hemma hos oss igen vid 8:00.

Läskigt, måste lära mej lite finska.
Kan typ bara moi, kiitos, perkele, voi, äiti, isä, tytär, vauva, pieni.
Kunde ett tag sjunga "Jag är en liten kanin" på finska..

Jaja, så nu vet ni vart vi befinner oss då..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Kanjana

Hej johanna är din kille finsk? de e min oxå =)

2009-02-20 @ 12:18:03 URL: http://mammamiia.devote.se
Postat av: Jenny

hehe, va söt du är. Jag och Jonas får tolka :P Om jag nu följer med det vill säga.. Får se om det bli nåt jobb först.. :S

2009-02-20 @ 12:30:36 URL: http://jennylito.blogg.se/
RSS 2.0