En bra dag!

Lagom sömn, bra morgon.
Vi kom iväg..
Först till vårdcentralen där de fotade min arm som ska skickas som komplement till Karolinska, i remiss om att få "ta bort" dem.
Sen till BVC för föräldragrupp, var 3dje gången, men första för oss.
Supertrevliga mammor med söta barn.
En kvinna hade en son som föddes samma dag som Minna, 1 timma senare.. :)
Satt kvar där ett tag efter och pratade vidare.
Sen åkte vi till Skanstull, gick runt och kollade lite smått för att fördröja tid tills det var dags för återbesök på SÖS.
Träffade den barnläkare som kollade Minna på akuten första gången vi var inne pga kräkningar och viktnedgång, då Minna var nästan 3 veckor.
Han kollade Minna och tyckte hon såg jättefin ut, att allt ser bättre ut nu.
Vi kan sluta med losec för tillfället (Jippie, lilltjejen slipper läkemedel).
Och då hon inte kaskadkräks lika ofta, utan då och då, och att kräkningarna iaf är bättre och vikten går upp så kan vi känna oss lugnare nu. :D
Ska dock hålla ögon & öron öppna ifall hon visar tecken på invagination igen, då barn som haft de, lätt får det igen. :(

Minna är numera 57 cm lång, väger 5095 gram & har huvudomfång på 39,5 cm.
Jisses, hon har verkligen växt.
Alla läkare säger samma sak, jag har bra & riktigt fet mjölk, efter som Minna trots alla kräkningar går så stadigt och mkt upp i vikt. :D

Efter SÖS åkte vi till Farsta C, köpte semlor såklart, och gick sedan hem till min mamma.
Min mamma hade nämligen varit på lägenhetsvisning åt oss.
Fick se planritning och bilder, medans mamma förklarade.
Vi har dock plats 10 i kön, men vi tackade iaf ja. :)
Så håll nu tummarna.
Är iaf en lägenhet i Farsta, 77kvm, 3:a.

Sen åkte vi hem, och kom nyss innan för dörrarna.

Så nu blir det familjemys..

Blir nog en hård natt då Minna sovit sedan 1 inatt med korta undantag.
Varit vaken kanske 3 x 20min, 1 x 40 min.

Fasar för imorgon, dags för 3 mån vaccineringen..
Kommer göra ont i mej att se lillan bli stucken..

Nää, nu får jag sluta skriva så mycket, tråkar kanske ut er?

Skriver senare..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Marie

Härligt att Minna blir bättre och går upp i vikt som hon ska. :) Lycka till med sprutan imorrn, Vince fick sin andra idag, nu dröjer det ett tag innan nästa. :D

2009-02-24 @ 20:51:59 URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: EVAMYs - Livet med lilla Alva och hockeyspelarn

Aha, men då hade du ganska stora innan också då :) Hehe



Hoppas ni får lägenheten!

2009-02-24 @ 21:04:11 URL: http://evamys.blogg.se/
Postat av: TuffLoysan

Min son har ätit antibiotika sedan han föddes å det är 7 månader sedan. Kommer nog få fortsätta ett tag till.

2009-02-24 @ 21:42:18 URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Postat av: nora och neo.

vad skönt att höra att det går uppåt på vågen!

2009-02-24 @ 21:44:48 URL: http://metrobloggen.se/nora
Postat av: Jenny

håller tummarna för lägenheten!!!

2009-02-24 @ 23:15:36 URL: http://jennylito.blogg.se/
RSS 2.0