Smittad

Okej..
Minna blev förkyld för några dagar sedan, hosta, höjd temp, vart seg hade problem med andning till och från och rinnande näsa..
Det var då jag postade detta inlägget.
Sen igår kändes allt bra för min del, lite segare än vanligt men kunde köra på endå.
Vaknade idag.. kl. 10:50! (hade stängt av alarm och allt)..
Och har muskelvärk, lätt huvudvärk, tjock och öm hals, lätt rinnande näsa och är väldigt seg.

Så, nu är frågan?
Är detta en vanlig förkylning, början till flunsan eller värre.. Svininfluensan?!


Symptom på svininfluensan är generellt ganska lindriga och symptomen påminner i princip om vanlig influensa. Några vanliga Svininfluensa symptom är:
  • Feber och frossa
  • Hosta och halsont
  • Värk i kroppen och huvudet
  • Diarré och kräkningar
  • Trötthet
  • Andningssvårigheter
Vad gör man nu då?
Är juh kluven.
Har alltid inställningen:
- Klart det ska hända mej, de gör de mesta som är dåligt.
Men även inställningen:
- Det händer ingen man känner, så då händer det väl inte oss.

Ska man ringa vårdguiden?



Jävligt hemskt!


Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Molly

Svar: Tack!

2009-08-30 @ 12:37:33 URL: http://molkan.se
Postat av: froidan

Usch :S Man blir ju orlig! Igår va jag täpt i näsan, och sen på kvällen kändes det jätte tung & jobbigt att andas. Idag är det bättre men är helt seg och öm i kroppen :/

2009-08-30 @ 13:05:45 URL: http://froidans.blogg.se/
Postat av: Emma

wille har smittat mig också. fast jag tror bara att det är en förkylning. ingen av oss har feber, bara förhöjd temp och visserligen behöver man inte ha feber om man har nöffnöffan men det är ovanligt att inte ha det.

samtidigt hoppas jag att det är det, för isf blir det inte så mkt värre än så här och då är vi immuna sen ;)

2009-08-30 @ 13:23:02 URL: http://tjohalia.blogspot.com
RSS 2.0