Bloggandets baksida:

Jag har (sedan jag började blogga 2003) haft många bloggar.

Den jag hade längst var allstared.blogg.se (05-08) - det var en vanlig vardagsblogg, precis som jag skriver nu, bara att nu är den stor del av vardagen att vara mamma.

familjenkorb.blogg.se - har snart funnits i 1 år, där började jag skriva i slutet av graviditeten med Minna, och skriver då där än.

Vilken blogg jag än haft har jag blivit utsatt, påhoppat & attackerad utav andra.
Finns alltid folk som läser min blogg, och endast verkar ha 1 syfte - störa sej på mej, och skriva elaka kommentarer.

Trots att jag hade allstared.blogg.se i 3 år, så har jag på familjenkorb.blogg.se fått mer & elakare påhopp, på alltså mindre än 1 år.

Betyder det att mammor är elakare än de som inte är det?
Eller att man som mamma automatiskt ska få mer skit?

Folk har skrivit att jag är egoistisk, dum, vidrig o.s.v. som trots mina psykiska diagnoser skaffade barn.
Och ja, så kan jag också tänka, gör det nästan varje dag, men försöker låta bli, tänka positivt.
Jag må ha mitt psyke som handikapp, tyvärr..
Men jag älskar barn, har ALLTID gjort.
Har så mycket kärlek att ge att det blir för mycket.
Min familj, mina vänner & min sambo - Minnas pappa, de tycker alla att jag är den bästa mamman man kan vara, trots mina diagnoser.
Jag litar mer på dom, än på mina läsare.
Speciellt de anonyma som kommenterar de elakaste sakerna.

Så, nog finns det en baksida allt.
Har fått erfara grovmamma mobbing & annat som fått mej att ifrågasätta om jag ska fortsätta blogga eller ej.

Det värsta som hänt hittills, var när någon som läste min blogg "attackerade" mej inne i stan (sthlm).
Började skrika på mej att jag var en psykopat, att jag inte borde få ha barn, att jag säkert kommer skära min dotter i armarna, så som jag skurit mej själv.
Tror jag även utan mina diagnoser skulle reagerat likadant.
"Föll ihop" på gatan, skakade och grät.Var i chock & var så rädd och ledsen.
Det denna människa gjorde är enligt mej är mer psykotiskt än något jag någonsin gjort eller sagt.
Denna händelse gjorde att jag tog en bloggpaus.

Så nu vet ni..

Har ni märkt av någon baksida av erat bloggande?

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Kadri

Bloggandets baksidor är många.Vi alla har väl fått elaka kommentarer o påhopp. När jag skrev om min dotters mobbning fick hon höra att det var hennes eget fel. Det har varit folk smygande runt huset och man har fått höra både ett o anat, mn som min man säger`` Det är inget o lyssna på``.

hoppas det gick bra hos läkaren då.

2009-08-20 @ 15:36:06 URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Erika - Tvåbarns Mamma

Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver. Jag har också bytt blogg (mkt merän dig) på bara 1 år. Då jag blivit påhoppad och fått enormt mkt elaka kommentarer. Bytte blogg för senast några dagar sedan. Nu ska jag försöka lägga detta bakom mig och gå vidare. Men en nystart (vikten, omskolning) osv. Så mycket som händer i vårt liv nu som jag bara måste skriva om. Mest för att ventilera mig själv.



Kram

2009-08-20 @ 17:35:33 URL: http://famenroth.blogg.se/
Postat av: karolin

Usch vad det finns vidriga människor. Det värsta är att folk tror att de har rätt till att ha åsikter om andra mammor, hur de uppfostrar sina barn, hur de klär sina barn, hur de är som personer. Visst är det ett fritt land och man har enligt lag rätt att tycka vad man vill, men att jag skulle tro mig ha rätt att beskriva för dig hur bra mamma du är eller inte, det kommer aldrig att ske. Oftast är det ju folk man inte känner som kommer med sånt.



Jag säger ingenting om jag inte har något bra att säga, och skulle jag misstänka att något barn råkar illa ut så skulle jag självfallet hoppa in och göra något, men att som denna person ställa sig och skrika såna saker på stan, det var bland det vidrigaste jag har hört. Det finns inte ett enda teckan på att du skulle skada Minna på något sätt och jag är övertygad om att du älskar henne över allt annat! Det har jag förstått från bloggen iallafall. Vart har denna hemska person fått sina idéer ifrån undrar jag?



Jag tycker du är SKITBRA!

Kramar!

2009-08-20 @ 19:27:49 URL: http://bekk.blogg.se/
Postat av: JASAS.se

Det är ju helt sanslöst sjukt - att du blir påhoppad osv. Med andra ord önskar sig dessa läsarna dina barn ur världen?! Hur kan man ens tänka så? Och OM du nu inte HADE varit en bra mamma åt era barn så hade väl dina nära & kära hjälpt dig och dina barn?!



Det jag har fått intrycket av är iaf att du är en bra mamma som sätter din familj först. Och samtidigt att du är rädd om dig själv!



Synd nog så tar man ju åt sig, på ett eller annat sätt. Även om man absolut inte(!) borde göra det.



Men jag tror på dig! :)

2009-08-20 @ 19:37:11 URL: http://jasas.se
Postat av: Emma

Men gud!! Vilket folk! :O Vad faan var det för jävla pucko? :s

2009-08-20 @ 22:59:56 URL: http://mylifeandi.blogg.se/
Postat av: Kicki

Det är klart att du är den bästa mamma som minna någonsin kunnat få! Och hon älskar sin mamma precis som hon är :)



Tror nästan alla mammor har fått nått påhopp.. tyvärr.. :/

2009-08-20 @ 23:12:18 URL: http://kicki.webblogg.se/
Postat av: Annah - mamma till finaste pärlan Chloé

Men oj är det sant!?

Alltså det att du blivit påhoppad. Jag hade anmält människan.

Så gör man inte!! Fy fan det är helt sjukt, blir så j*vla arg!



Bara för att man har ärr på kroppen från förr så blir man väl inte en sämre mamma? och vadå skär sin dotter i armarna, vad var det för jävla idiot! AAARHG!! Jag förstår att du vart riktigt ledsen och chockad hade jag själv blivit om någon gjort lika mot mej (har själv ärr).



Hoppas du får hjälp med dina diagnoser snart, jag har blivit av med min borderline men har två kvar som jag fått lära mej att leva med. Men det gör mej fortfarande inte till någon dålig människa utan värd precis lika mycket som alla andra. Och jag är världens bästa mamma till Chloe precis som du är till Minna!



Men ja mammor kan vara riktigt elaka har jag märkt och sett. Men än så länge inte blvit drabbad av det själv. Hoppas det förblir så. och att dom håller sig borta från dig i framtiden!



KRAMAR



2009-08-20 @ 23:21:20 URL: http://carpeannah.blogg.se/
Postat av: Wifie

Är det sant?? Herregud vilka jävla idioter det finns! Den människan som gjorde s kan ju INTE må bra själv...



Jag har min blogg bakom lösenord för att jag ska slippa påhopp. Tyvärr, som jag skrivit i ett inlägg i min blogg, pågår det MYCKET skitsnack mellan mammor så jag tror faktiskt att mammor är lite elakare än andra. Jättekonstigt enligt mig. Jag tycker inte man ska slösa sin energi på att störa sig på vad andra gör. Man ska vara glad och nöjd för det man har, och det är jag!

2009-08-21 @ 10:00:58 URL: http://thewife.blogg.se/
Postat av: Carolina

Men herre gud.. att vuxna människor, och framför allt mammmor som ska vara goda förebilder, kan bete sig på det viset?! Det är för mig helt obegripligt.



Bara för att du inte mår bra i dig själv betyder inte på något vis att du är en dålig mamma. Jag tror att du är en jättebra mamma utifrån vad jag läst i bloggen. Jag hoppas verkligen inte att du tar åt dig av vad idioterna skriver. Men jag vet också att det är svårt att inte göra de.

Jag tycker i alla fall att du verkar vara en fin människa. :)



Många kramar

2009-08-21 @ 11:39:42 URL: http://bluppan.blogg.se/
RSS 2.0