Nightwatch

Sådär, Jonas matade Minna vid 23:50, nästa matning ska jag ge henne vid 2-tiden.
Då hon kräkts idag blir jag helspänd, orolig, ledsen och ur fas, så jag kan och vågar inte sova.
Någon måste alltid ha uppsyn, vara vaken..

Jonas somnade vid 00:30 typ, han ska mata henne vid 4-tiden.
Jag ska vara vaken till 2, sedan hålla henne upprätt i minst 40 min, då det är mindre risk att hon kräks då, och om hon gör det kommer det mindre..
Sen om hon vill sova, sover jag kanske litegrann..
Jonas går upp vid 4, matar henne, håller henne upprätt som vi då måste göra efter varje mål.
Sedan gör han iordning sej, väcker mej, och går sedan till jobbet.

Jag kommer vara vaken med henne, ska ge henne mat vid 6-7 tiden, sedan ska vi göra oss iordning och redo för att åka till Karolinska sjukhuset.
Dags för hörseltest 3!
Förhoppningsvis har fosterfettet torkat nu, och hon klarar testet, om inte kommer de ske en läkarkoll för att se om det är något fel.
Oroar mej självklart för det med..

Sen hemmåt, vila lite om Minna mår bra och inte kräks så mycket..
Sedan vid 13:30 ska vi vara på BVC för vägning och kolla om hon växt på längden..
Vilket jag verkligen hoppats då hon är en månad.

Efter det ska vi hem, mysa och dona lite..

Jonas slutar jobba 15:oo, då ska han till stan och köpa julklapp till mej, sen till IKEA och köpa lite smått och gott, sen skynda sej hem då vi har tvättstuga 18-22.

Så ser natten och kommande dag ut..
Puh!


Skriver kanske mer sen, nu julmust, polkagrisar, pumpa bröst och se på teve..

Kommentarer


Vill inte ha reklam, dryga inlägg, frågor om vi ska lägga till varandra på bloglovin',
eller länka varandra i våra bloggar.
Lägger till dej i min blogg om jag känner för det, och detsamma gäller bloglovin'.

Namn:
    Klicka för att spara eller ta fram dina sparade uppgifter.
Email: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Postat av: Catti

Huvva huvva.. Vilket heltidsjobb ni har om nätterna! :S Kramar

2008-12-23 @ 09:58:38 URL: http://thewife.blogg.se/
RSS 2.0